Ryanair este îngrijorată de deficiențele identificate de autoritățile americane de reglementare într-un raport privind accidentul avionului 737 MAX 9 al Alaska Airlines, iar supravegherea de reglementare sporită ”va încetini lucrurile” la Boeing, a declarat directorul general al operatorului aerian, Michael O'Leary, transmite Reuters.
Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa după numărul de pasageri și unul dintre principalii clienți ai Boeing, a comandat peste 350 de avioane MAX în ultimii ani, dar nu are nicio aeronavă MAX 9, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Se pare că panoului de ușă desprins de pe avionul 737 MAX 9 al Alaska Airlines pe 5 ianuarie îi lipseau patru șuruburi, potrivit unui raport preliminar al Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA, publicat marți.
”Cred că suntem îngrijorați pentru că evidențiază, știți, calitatea proastă a producției Boeing... dar nu credem că ne afectează flota de Boeing 737 sau MAX 8 pe care operăm”, a declarat directorul general Michael O'Leary, în marja unui eveniment la Lisabona, de miercuri.
El a spus că ultimele 12 aeronave primite de Ryanair în octombrie-decembrie au arătat îmbunătățiri ale calității față de începutul anului, ”dar Boeing are în mod clar mai multe de făcut”.
"Dar nu există nicio îndoială că supravegherea sporită de către FAA (Administrația Federală a Aviației) din Seattle va încetini lucrurile. Doar că nu suntem siguri încă dacă ne va afecta livrările de acum până la sfârșitul lunii iunie", a adăugat el.
Boeing ”acționează asupra unui plan cuprinzător pentru a ne îmbunătăți calitatea și performanța de livrare” după incidentul cu avionul Alaska Airlines și după ce un furnizor a descoperit găuri greșite pe unele fuzelaje, a declarat un purtător de cuvânt.
CITEȘTE ȘI Ciolacu: Deblocăm și Rabla. Nu sunt de acord să mai dăm 10.000 euro să-ți iei o mașină electrică de 200.000 de dolari sau euro / Prefer la programul Rabla să mergem pe mașinile produse în România”Ryanair este un client valoros și lucrăm îndeaproape cu ei pentru a le răspunde preocupărilor”, a spus purtătorul de cuvânt.
O'Leary a salutat, de asemenea, hotărârea de miercuri a unei instanțe europene în privința celei de-a doua contestații a Ryanair împotriva unui plan de salvare olandez de 3,4 miliarde de euro (3,7 miliarde de dolari) pentru unitatea olandeză a Air France-KLM, despre care O'Leary a spus că a dovedit incompetența autorităților UE din domeniul concurenței.
Tribunalul din Luxemburg a anulat decizia revizuită a Comisiei Europene din 2021 de aprobare a ajutorului de stat, spunând că autoritățile de reglementare a concurenței au greșit pentru că nu au luat în considerare alți beneficiari din cadrul grupului de companii aeriene.
"Autoritățile pentru concurență din Europa s-au dovedit a fi spectaculos de incompetente și incapabile să supravegheze concurența loială în Europa. Și credem că Margrethe Vestager, comisarul pentru Concurență, ar trebui să demisioneze."
Executivul UE a spus că va studia hotărârea și va reflecta asupra posibililor pași următori.