Europa a migrat în ultimul deceniu către SUV-uri, abandonând segmente clasice precum cel al MPV-urilor, sedanurile compacte sau subcompacte, dar și alte versiuni de caroserie care nu au dispărut, dar și-au redus simțitor volumele. Unul dintre pionierii segmentului B-SUV din Europa, Dacia Duster, este în continuare unul dintre liderii vânzărilor din acest segment, fiind acum însoțit și de Puma, modelul concurent de la Ford, relevă date analizate de Profit.ro.
Cele două SUV-uri produse în România, la Mioveni și la Craiova, sunt în continuare printre cele mai vândute mașini ale Europei, fiind totodată lideri ai segmentului din care fac parte. Un singur model, VW T-Roc, a reușit să le depășească în acest an, acesta devenind, de altfel, și cel mai vândut automobil din Europa în luna iulie.
Dacia Duster este în 2022, după primele șapte luni, al doilea cel mai vândut SUV de clasă mică din Europa, cu un volum de aproape 88.000 de unități înmatriculate, potrivit calculelor Profit.ro pe baza datelor Jato Dynamics. Modelul românesc este unul dintre puținele din segment care au înregistrat creșteri față de anul trecut, astfel că numărul de mașini vândute este mai mare decât în 2021.
Duster a fost depășit de VW T-Roc (care a scăzut cu 15%) cu circa 15.000 de unități, în cele opt luni care au trecut, după ce în 2021 diferența dintre cele două era mult mai mare. La mică distanță de Duster se află Ford Puma (locul 5), cu 80.000 de autoturisme înmatriculate, ca urmare a unei scăderi de 16% a vânzărilor, în special pe fondul crizei de producție cauzate de semiconductori. Între cele două modele s-au mai poziționat Peugeot 2008 (85.200 unități) și Renault Captur (82.600 unități).
CITEȘTE ȘI EuroNCAP: Testele au dat peste cap prejudecățile. Tesla primește un scor istoricPe locurile următoare în clasamentul B-SUV se află Toyota Yaris Cross, Hyundai Kona, Opel Mokka și Opel Crossland X.
Reamintim că, în clasamentul general al vânzărilor, Dacia Duster a urcat în luna iulie pe locul 5, iar Ford Puma doar pe locul 31, din cauza scăderii masive a producției și, implicit, a livrărilor. În acest clasament, Dacia Sandero este al doilea cel mai vândut automobil din Europa (113.000 unități), fiind depășit doar de Peugeot 208 (128.000 de unități).
De asemenea, Dacia Spring se menține în topul vânzărilor în segmentul electric, având un total de 22.693 autoturisme înmatriculate în Europa, în primele șapte luni ale acestui an, într-un segment în care cele mai vândute modele, de la începutul anului, sunt Tesla Model Y și Model 3, Fiat 500 și VW ID.4.