BMW România a încheiat 2019 cu un rezultat pozitiv, un nou record pentru companie pe piața din România și al treilea an de creștere consecutivă.
BMW România, subsidiara constructorului bavarez pentru piața locală, a livrat un număr de 3.112 autovehicule, anul trecut, fiind cea mai bună performanță de vânzări înregistrată de marcă în România. Marca BMW, care a acoperit cea mai mare parte din vânzări, a obținut de asemenea cifre record, cu 2.858 autovehicule livrate, în creștere cu 3% față de anul trecut. Și divizia de motociclete a crescut la un nivel record, cu 386 unități vândute.
MINI, marca britanică deținută de BMW, a reușit să livreze 263 mașini, cu 15% mai multe față de anul anterior.
Vânzările de vehicule electrice ale grupului au crescut și ele substanțial, la 229 unități, cu 54,7% mai multe față de 2018. Mofelul este cel mai vândut vehicul electric din România, cu 530 de unități vândute de la lansarea sa pe piață.
BMW oferă și o informație legată de preferințele clienților din punct de vedere al tracțiunii mașinilor: aproape 80% din modelele vândute sunt echipate cu tehnologia 4x4 xDrive. De altfel, BMW X5 a fost cel mai vândut model al mărcii, confirmând interesul crescut pentru SUV-uri, inclusiv în segmentele premium. Au fost vândute 567 unități X5, cu 181 exemplare mai mult decât în 2018.
Din punct de vedere al tipului de motor preferat de români, dieselul a pierdut teren, numărul modelelor BMW cu motoare diesel fiind într-o ușoară scădere față de anul precedent, de la 2.106 la 1.747 unități. Livrările de modele cu benzină au avut o creștere importantă, justificată și prin perfomanța record BMW M: 824 unități în 2019 față de 482 în 2018.
Vânzarea modelelor de performanță M a cunoscut și ea o ascensiune importantă. Potrivit BMW, în medie, lunar au fost livrate 6 modele supersportive, cu un total de 72 livrări BMW M pentru 2019, în creștere cu 50%. BMW M5 și BMW M2 (care au beneficiat și de versiunea Competition) au fost în topul opțiunilor clienților cu câte 31, respectiv 12 livrări.