BMW Group a publicat mai multe date statistice care arată că marca bavareză este lider european în sectorul vehiculelor electrice, la fel și în Germania, și ocupă locul trei în lume. În România, BMW este, de asemenea, lider de piață pe acest segment.
Grupul BMW a publicat o serie de statistici pentru primele 10 luni din an, care acoperă sectorul vehiculelor electrice, inclusiv mașinile cu range-extender (de exemplu i3 cu motor termic cu rol de generator) și PHEV (hibrid cu ppriză de încărcare). În țara de origine, Germania, BMW deține, potrivit acestor date, care au ca sursă statisticile IHS, o cotă de piață de 19%, fiind urmată de VW, cu 17 procente, Smart, 10%, și KIA, 9%. În acest caz observăm că, dacă am aduna vânzările pe grupuri auto,VW Grup ar fi lider de piață, cu 25%, urmat de Daimler ( Mercedes-Benz și Smart) cu 18% cotă, și Hyundai - Kia, cu 13%.
În Europa, BMW are o cotă de 17% din piață, în clasamentul pe mărci, fiind urmată de VW (13%) și Nissan (11%). Aici, dacă Renault și Nissan și-ar cumula vânzările, alături de Mitsubishi, cota totală a Alianței ar fi de 25%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La nivel global, cele mai vândute mărci pe segmentele electrice sunt Tesla și BYD, un brand chinezesc, care produce, de altfel și cea mai vândută mașină electrică din lume. BMW are o cotă de 8%, cu care se sitează pe locul trei la nivelul mărcilor.
O altă statistică interesantă este cea legată de procentul de vehicule electrice înmatriculate în totalul grupului BMW și, respectiv, în totalul pieței. Dacă pentru țările cu putere economică, din top 5 al UE, cotele vehiculelor electrice sunt încă modeste (6,9% în Germania pentru BMW și 2,2 procente în total piață), în Norvegia lucrurile sunt radical opuse. În cadrul grupului BMW, 76,8% din mașinile înmatriculate sunt electrificate, în timp ce 46,7% din totalul pieței este acoeprit, de asemenea, de vehicule electrice sau hibrid plug-in.
BMW a publicat și date pentru România, însă acestea acoperă doar luna octombrie. BMW i3 a fost cel mai vândut automobil electric, cu 115 unități înmatriculate, o cotă de piață de 22,85%, fiind urmat de Renault Zoe, cu 109 vehicule înmatriculate, 21,67%, și smart, cu 101 unități, 20,08%.