BMW Group a anunțat începerea producției de baterii de înaltă tensiune, precum și componente pentru baterii, în două noi fabrici din Germania și ridică astfel la trei numărul unităților de acest fel pe care le-a construit în această țară.
După un an de la decizia de produce baterii în Leipzig și Regensburg, BMW Group pornește producția de baterii și componente de baterii în aceste două uzine. Mai exact, în Leipzig a început deja asamblarea modulelor de baterii, în prima zi a săptămânii, iar în Regensburg a început producția de celule, pentru ca anul viitor să fie pornită și linia de baterii.
"Ne așteptăm ca cel puțin 50% din automobilele pe care le livrăm clienților noștri din întreaga lume să fie complet electrice până în 2030", a declarat Michael Nikolaides, vicepreședinte executiv pentru motoare și transmisii electrice de producție.
Pregătirea producției în cele două uzine a adus o investiție de peste 250 de milioane de euro, astfel încât să poată satisface cererea tot mai mare de vehicule electrice. Componentele bateriei de înaltă tensiune vor fi utilizate în producția BMW iX și BMW i4, modele noi, care se pregătesc să intre în rețeaua de dealeri BMW.
"Creștem capacitatea în locațiile existente și dezvoltăm capacități în altele. În acest fel, putem profita la maximum de competența și experiența angajaților noștri și le putem oferi locuri de muncă sigure pe termen lung", a mai spus Nikolaides. BMW mai spune că în următorii doi ani va investi aproximativ 790 de milioane de euro în extinderea capacității de producție pentru componentele de transmisie pentru automobile electrificate în locațiile sale din Dingolfing, Leipzig, Regensburg și Steyr. Dingolfing este prima uzină în care BMW a început să producă baterii de înaltă tensiune.
Potrivit BMW, la Leipzig va fi produs, începând din 2023, noul MINI Countryman electric, acesta fiind unul dintre beneficiarii de baterii produse în această uzină. Zona dedicată bateriilor, circa 10.000 de metri pătrați, a fost folosită anterior pentru producția modelului i8, care nu se mai fabrică. Vor fi făcute noi investiții și capacitatea de producție de baterii va crește, cu o nouă linie.
CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transferÎn uzina din Regensburg se produc modelele electrificate X1 și X2, iar din 2022 va începe să fie asamblat X1 complet electric. A fost pornită prima linie de celule de baterii, însă sunt planificate patru linii de acest fel, pe o suprafață de 40.000 de metri pătrați, ce vor fi pornite până la sfârșitul anului.
Până acum, BMW folosea baterii produse la Dingolfing, dar și celule fabricate de uzina BMW Brilliance din China. De asemenea, BMW cumpără celule de baterii de la partenerii săi, pe specificațiile exacte ale companiei, astfel încât să fie conforme cu cerințele fiecărui model construit.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Piața auto din România s-a dublat la un an de la carantina totală. Vehiculele comerciale ușoare, cea mai mare creștereÎn același timp, BMW precizează că bateriile de înaltă tensiune și componentele de baterii necesare pentru toate automobilele electrificate BMW și MINI provin de la fabricile de baterii ale companiei din Dingolfing, Leipzig și Regensburg din Germania, precum și din Spartanburg (SUA) și Shenyang (China). De asemena, BMW Group mai produce baterii de înaltă tensiune în Thailanda, la uzina sa de la Rayong, și lucrează în acest sens cu Dräxlmaier Group. München găzduiește fabrica-pilot de sisteme de propulsie electrice și Centrul de Competență pentru Celule de Baterii, unde BMW Group efectuează o analiză completă a proceselor de creare a valorii pentru celule de baterii și rafinează tehnologia pentru procesele sale de producție.
BMW Group spune că va avea 12 modele complet electrice pe șosele în 2023. În prezent sunt produse și vândute BMW i3, MINI Cooper SE și BMW iX3 sunt deja pe piață și vor fi urmate în acest an de BMW iX și BMW i4.
Planurile electrice ale grupului bavarez sunt foarte îndrăznețe: până în 2025, BMW Group vrea să crească vânzările de modele complet electrice cu o medie de peste 50% pe an și să ajungă la două milioane de automobile complet electrice vândute. În 2030, și-a planificat ca cel puțin 50% din vânzările grupului să fie automobile complet electrice. În total, în următorii aproximativ 10 ani BMW Group vrea să aibă pe șosele 10 milioane de automobile complet electrice.