După SUA, Brazilia și Canada, a venit rândul Europei să emită, săptămâna viitoare, autorizația necesară pentru ca avioanele Boeing 737 MAX să poată zbura din nou, la aproape doi ani de la imobilizarea lor la sol, ca urmare a două accidente care au provocat 346 de morți, a anunțat marți autoritatea europeană de reglementare, informează AFP.
"Credem că săptămâna viitoare vom publica directiva de navigabilitate. Din punctul nostru de vedere, MAX va putea zbura din nou în Europa, începând de săptămâna viitoare", a declarat directorul Agenției Europene pentru Siguranța Aviației (EASA), Patrick Ky.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Am ajuns în stadiul în care cele patru condiții prealabile ale noastre au fost îndeplinite", a precizat Patrick Ky, citând "o bună înțelegere a ceea ce s-a întâmplat", faptul că "toți factorii care au contribuit la accidente au fost soluționați", iar anumite puncte "critice" pot fi verificate chiar de EASA, iar piloții sunt "corect informați și antrenați", scrie Agerpres.
"Am beneficiat de o transparență totală din partea Autorității Federale pentru Aviație din SUA (FAA) și a Boeing", a mai spus Patrick Ky.
Autoritatea Federală pentru Aviație din SUA (FAA) și-a dat, încă din luna noiembrie a anului trecut, acordul preliminar pentru ca avioanele Boeing 737 MAX să poată zbura din nou. În luna decembrie 2020, o aeronavă Boeing 737 MAX aparținând companiei braziliene Gol a efectuat primul zbor comercial al acestui tip de avion, după o pauză de 20 de luni.
Faptul că avioanele Boeing 737 MAX pot zbura din nou în Europa înseamnă că producătorul american va putea relua livrările de aparate destinate companiilor aeriene europene - și deci să își îmbunătățească rentabilitatea -, având în vedere că acestea achită o mare parte din nota de plată în momentul în care iau în posesie avioanele.
Un total de 723 de avioane Boeing 737 MAX au fost comandate de companiile aeriene europene, cei mai importanți clienți fiind Ryanair (210 avioane), Norwegian Air Shuttle (92 de avioane) și Turkish Airlines (63 de avioane).
Începând din luna martie 2019, avioanele Boeing 737 MAX au interdicție de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni și în care este suspectată o funcționare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS - Manoeuvering Characteristics Augmentation System) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.