Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va încheia vineri, 16 februarie, în jurul orei 10:00, cu firma Nurol din Turcia contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, parte a Autostrăzii Unirii.
Cursă contracronometru pentru salvarea finanțării asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență în vederea construirii secțiunii Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, în lungime de 24,4 km. După CNAIR a tergiversat timp de mai multe luni desemnarea câștigătorului licitației, pe care l-a desemnat în cele din urmă abia la începutul lunii noiembrie 2023, cazul a ajuns să fie tranșat în instanță, arată Main News.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Inițial, la jumătatea lunii decembrie 2023, Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis contestația firmei Strabag. Nemulțumită de verdict, Nurol a atacat mai departe Curtea de Apel București, care i-a dat câștig de cauză.
Estimat la aproape 3 miliarde lei, fără TVA, acesta prevede 6 luni pentru proiectare și 2 ani pentru execuția lucrărilor. Prin urmare, în într-un scenariu super optimist, lucrările ar putea fi finalizate până la finele lunii august 2026, termenul limită pentru decontarea banilor prevăzuți în PNRR.
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) analizează 11 proiecte pentru a fi preluate de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), potrivit directorului general interimar al CNIR, Cătălin Urtoi. Printre acestea se numără A3 Ploiești – Brașov și A13 Brașov – Bacău.
Lista a fost prezentată de Cătălin Urtoi, directorul general interimar al CNIR, conform bzb.
1. Autostrada A13 Bacău – Brașov
2. Autostrada Unirii A8, secțiunea montană, Miercurea Nirajului – Leghin
3. Autostrada Unirii A8, tronsonul Motca – Letcani – Ungheni
4. Autostrada A3 Ploiești – Brașov
5. Drum Expres Focșani – Brăila
6. Drum Expres Craiova – Tg.Jiu
7. Drum de mare viteză București – Giurgiu
8. Autostrada Nordului A14 Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Suceava
9. Drum Expres Arad – Oradea
10. Drum Expres Cluj – Dej
11. Drum Expres, Suceava-Botoșani
Stadiul la zi al Autostrăzii Unirii
De departe cel mai important proiect de infrastructură din istoria României, Autostrada Unirii ar trebui să unească Moldova și Transilvania printr-o conexiune rutieră de mare viteză, la nivelul secolului 21.
Autostrada Unirii este divizată în două tronsoane: Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț și Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni (inclusiv pod peste Prut). Prima porțiune, cea care traversează munții, este ceva mai avansată. Incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență, secțiunile Leghin – Târgu Neamț și Târgu Mureș – Miercurea Nirajului vor fi, foarte probabil, terminate primele.
CITEȘTE ȘI Ford se confruntă cu o posibilă grevă a mii de angajați în birouriPentru prima dintre acestea, CNAIR a încheiat cu grupul UMB Tehnostrade, pe 20 septembrie 2024, contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor, în timp ce pentru cealaltă licitația nu a fost încă finalizată. Autoritățile și-ar dori să lanseze în perioada următoare și licitațiile pentru proiectarea și execuția secțiunii montane Miercurea Nirajului – Leghin. Estimată la 32 miliarde de lei, această porțiune de drum va avea o lungime totală de 159,2 km, iar traseul acesteia va include nu mai puțin de 47 de tuneluri, în lungime totală de 11,64 km, 437 de structuri și cinci noduri rutiere.
Aparent mai ușor de realizat Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni se afla abia în faza de studiu de fezabilitate și proiect tehnic. Un contract în acest sens a fost încheiat cu firma Consitrans la începutul anului 2021. Deși toată documentația, inclusiv studiile de teren, ar fi trebuit să fie gata anul acesta, suntem încă departe de așa ceva. Conform unor estimări făcute de societatea civilă din Iași, întârzierea în acest contract este de aproape 2 ani.