Saudia Group discută cu Airbus și Boeing pentru a comanda avioane cu fuselaj larg pentru a-și crește capacitatea, deoarece producătorii de avioane se confruntă cu constrângeri în sloturile de producție a aeronavelor cu fuselaj îngust, a declarat un purtător de cuvânt al grupului pentru Reuters.
Grupul de stat, care deține Saudia Airlines și transportatorul low cost Flyadeal, a comandat luna trecută 105 de avioane Airbus cu fuselaj îngust, dar avea nevoie de 180, a declarat directorul general al Saudia Group pentru Comunicații și Afaceri Media, Abdullah Alshahrani, scrie News.ro
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Călătoriile aeriene sunt în creștere după pandemie, iar cererea de avioane depășește producția, deoarece lanțurile de aprovizionare se luptă să accelereze în același ritm.
Airbus a declarat în ianuarie că a vândut avioane până la sfârșitul deceniului, pentru avioanele cu un singur culoar.
Lipsa locurilor de producție la Airbus, în special pentru A320, a forțat grupul saudit să se uite la avioanele cu fuselaj larg, a declarat Alshahrani într-un interviu, în marginea conferinței de aviație CAPA India, de la New Delhi.
Alshahrani a spus că grupul a fost ”norocos” să obțină comanda de 105 avioane de la Airbus, dar are nevoie de mai multe, adăugând că Saudia Group se uită la Boeing 787 și Airbus A330.
Numărul de avioane cu fuselaj larg, care vor deservi atât Saudia Airlines, cât și Flyadeal, este în discuție, dar Saudia Group va plasa o comandă în acest an, a adăugat el.
CEO-ul Flyadeal a declarat pentru Reuters, la începutul acestei săptămâni, că studiază o posibilă comandă pentru între 10 și 20 de avioane cu corp larg.
Arabia Saudită investește miliarde de dolari pentru a-și diversifica economia, departe de combustibilii fosili, și are un plan de aviație ambițios, cu noi companii aeriene, comenzi de avioane și, potențial, un aeroport internațional uriaș, în timp ce devansează rivalul regional și actualul centru de călătorie din Golf, Emiratele Arabe Unite.
Regatul încearcă, de asemenea, să determine COMAC din China să înființeze o unitate de producție locală, deoarece producătorul de avioane chinez își intensifică eforturile de a vinde în străinătate și de a pătrunde pe o piață de avioane de pasageri dominată de Airbus și Boeing.
Alshahrani a spus că Saudia Group intenționează să viziteze centrul de producție al COMAC din China în septembrie, pentru a testa avioanele, astfel încât să poată fi luate în considerare în viitor, dar că ”nu este momentul” să plaseze o comandă.
Avioanele COMAC zboară aproape exclusiv în China și compania încă nu a primit certificări de referință din Statele Unite sau Uniunea Europeană.
CITEȘTE ȘI Ungaria nu are nicio intenție să înceteze să cumpere gaze naturale din RusiaSaudia Group zboară către 100 de destinații și intenționează să le crească la 150 până la sfârșitul deceniului, deoarece primește livrări de 200 de avioane noi, inclusiv Airbus A321XLR.
India este o piață de creștere importantă pentru Saudia Group, care intenționează să recâștige cota pierdută în fața rivalilor cu mai multe zboruri directe, noi destinații și cabine de avioane îmbunătățite.
Anul trecut, Arabia Saudită a primit 1,5 milioane de vizitatori din India, iar Alshahrani a spus că vrea să crească acest număr la 7,5 milioane până la sfârșitul deceniului. El a spus că s-au întâlnit cu Air India săptămâna aceasta, pentru a discuta despre parteneriate.