Informațiile referitoare la interesul Apple pentru un automobil dezvoltat de propria echipă circulă de mai multă vreme în spațiul public, iar datele care confirmă faptul că gigantul american de telefonie are deja în lucru un astfel de proiect au apărut din diferite surse. În același timp, compania nu a transmis până acum nicio informație oficială. Cu toate acestea, există date tot mai consistente care sugerează că Apple vrea să prezinte primul său automobil propriu peste numai trei ani.
„Proiectul Titan” se numește amplul program de cercetare și dezvoltare al Apple care urmărește să creeze un automobil complet autonom, echipat cu cele mai noi tehnologii de comunicare și siguranță, și care să concureze cele mai grele nume. Nici măcar această denumire nu este una oficială, dar ea a fost dezvăluită de jurnaliștii japonezi de la Nikkei, care susțin că în ultimul deceniu Apple a înregistra 248 de brevete în legătură cu tehnologiile pentru automobile.
Evident că cele mai multe sunt legate de sistemul CarPlay pe care toate automobilele moderne îl folosesc pentru a permite utilizatorilor să conecteze telefoanele cu sistemele multimedia ale mașinilor.
Dar o bună parte a acestor brevete se referă la sistemele de bază ale automobilului, precum suspensiile sau scaunele. Ce se știe în acest moment este faptul că mai mulți manageri din industria auto, de la mărci celebre, BMW sau Porsche, Ford sau Lamborghini, au fost recrutați de Apple pentru a lucra la noul proiect.
Dincolo de aceștia, alte circa 5000 de persoane lucrează la viitorul automobil, care se află în acest moment într-o primă perioadă de teste, cu caroserii false, așa numitele „mule” (măgar).
Anul acesta, Apple a prezentat noul CarPlay „new generation”, despre care a spus că „se va integra și mai profund cu sistemele hardware ale mașinii”.
Mai exact, viitorul CarPlay va permite livrrea de conținut pe multiple ecrane, care astăzi sunt prezente aproape în orice mașină nouă, va permite controlul diferitelor funcții ale mașinii direct din aplicație (de exemplu muzica sau climatizarea), dar va putea prelua informații de la sistemele de bază, de exemplu referitoare la viteză, combustibil, temperatură, și le va afișa pe display-urile vehiculului.
Altfel spus, CarPlay va deveni principalul computer de infotainment și instrumentar de bord, iar utilizatorul mașinii va putea să-și personalizeze modul în care informațiile sunt afișate toate aceste date.
CITEȘTE ȘI Relansarea mărcii istorice off-road Scout, cumpărată de grupul VW, va fi făcută cu ajutorul MagnaSpecialiștii din zona de IT auto susțin că proiectul celor de la Apple îi îngrijorează pe constructorii europeni de automobile, care văd în viitoarele vehicule încă un concurent, pe lângă Tesla, care este gata să le ia din cota de piață.
„De ce ar trebui, ca client, să cumpăr un vehicul din Europa la un moment dat când Apple îmi construiește un vehicul care este deja perfect integrat în lumea mea Apple?”, spune pentru Automobilwoche Osman Dumbuya, expert în software auto.
În același timp, cel puțin unul dintre marii constructori de automobile va câștiga de pe urma proiectului Apple, pentru că producătoruld e telefoane nu are capacitatea de a produce singur mașinile, neavând infrastructura necesară.
Din acest motiv, toată lumea este de acord că sunt cel puțin trei candidați potențiali pentru acest scop: taiwanezii de la Foxconn, Chery, din China, și Magna, din Canada, după ce o posibilă înțelegere cu Hyundai a căzut la scurt timp după ce a apărut în spațiul public prima informație referitoare la negocieri între cele două companii.
Despre Magna s-a scris inclusiv că s-ar putea asocia cu LG pentru producția primei serii limitate a automobilelor Apple.