Angela Merkel i-a convocat pe șefii celor trei mari companii auto din Germania, VW, BMW și Daimler, pentru a discuta despre modul în care poate fi repornită activitatea fabricilor, potrivit publicației germane Handelsblatt.
Cancelarul Angela Merkel și șefii VW AG, BMW AG și Damiler AG, alături de miniștrii economiei și finanțelor, plus un reprezentant al federației sindicale IG Metall au avut o teleconferință pentru a discuta situația dramatică prin care trece industria auto germană, nevoită să închidă fabricile din cauza epidemiei de coronavirus. Informația nu a fost anunțată public, ea fiind transmisă de cotidianul Handelsblatt, care citează surse din interiorul companiilor. Există temerea, spun sursele, că unele companii mici, furnizori de subansamble și componente, sunt în pericol de faliment, din cauza acestei crize.
Discuția celor trei executivi cu Merkel și cu cei doi miniștri s-a axat pe măsurile care ar trebui luate astfel încât să fie evitată la maximum riscul de contagiune a muncitorilor. Una dintre concluzii a fost aceea că industria ar avea nevoie de o abordare din partea Uniunii Europene pentru repornirea activităților industriale.
„Nu ajută dacă o țară forțează, dacă totul în Italia sau Spania este blocat”, a precizat una dintre sursele citate de jurnaliști.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia menține închisă fabrica de la Mioveni, fără a mai avansa un termen de repornireDe aceea, discuția a avut ca o primă concluzie faptul că ar trebui să existe un grup de lucru, reprezentanți guvernamentali și specialiști ai institutelor de boli infecțioase, care să dezvolte niște standarde pentru protejarea angajaților când producția va fi reluată. Sunt avute în vedere ținute de părotecție, măști, distanțe între angajați, igienizare frecventă a zonelor sanitare.
Reprezentanții guvernului au confirmat întâlnirea, dar nu au prezentat detalii publice referitor la subiectul discuțiilor.
Industria auto germană are un număr de aproximativ 800.000 de angajați, care acum sunt în șomaj tehnic.
Vânzările de autoturisme din Europa au scăzut în martie cu procente cuprinse între 70 și 90%, conform primelor cifre anunțate de mai multe țări. Sunt așteptate rezultatele din Germania, cea mai mare piață auto din Europa.
Rețeaua extinsă de componente auto nu cuprinde doar giganții globali, cum sunt Continental, Bosch ci este dependentă de un număr foarte mare de companii mici, multe din ele afaceri de familie, care nu au resurse financiare suficiente pentru a face față unei crize atât de lungi. Doar în Germania, în industria de componente auto sunt angajați 300.000 de oameni.