Angajații fabricilor Hyundai Motor din Coreea de Sud au declanșat luni prima grevă generală din ultimii 12 ani, pentru a cere salarii mai mari, acțiune care riscă să agraveze declinul profitului producătorului auto, relatează MarketWatch.
Liniile de asamblare ale celor trei fabrici din Coreea ale Hyundai, cel mai mare producător de automobile din țară, au fost oprite, blocând producția a mii de vehicule. Activitățile vor fi blocate până la miezul nopții, scrie News.ro.
Muncitorii au plănuit totodată greve parțiale, de șase ore, de marți până vineri, a declarat un purtător de cuvânt al sindicatului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anul trecut, fabricile din Coreea de Sud ale Hyundai au realizat aproape 40% din producția globală de vehicule a companiei.
”Suntem dezamăgiți de orice întrerupere temporară a producției, dar continuăm să colaborăm cu sindicatul pentru a rezolva problema cât mai repede”, a anunțat compania.
Este pentru prima oară din 2004 când membrii de sindicat ai Hyundai, care totalizează aproape 50.000 de persoane, au oprit total activitățile.
Greva are loc după ce sindicaliștii, care reprezintă peste 70% din forța totală de muncă a companiei din Coreea de Sud, de 67.000 de oameni, au respins în august un acord de salarizare între liderii lor și conducere.
Acordul prevedea majorări mai mici ale salariilor de bază, bonusurilor și altor stimulente decât pachetul salarial precedent, din cauza înrăutățirii condițiilor de afaceri.
Angajații Kia Motors, afiliată a Hyundai, au anunțat la rândul lor că vor organiza în această săptămână greve parțiale, timp de trei zile, pentru a cere salarii mai mari.
Hyundai a înregistrat în trimestrul al doilea al 10-lea declin consecutiv al profitului și a avertizat că al doilea semestru va fi dificil. Analiștii anticipează și ei că profitul va continua să scadă.
O serie de greve parțiale declanșate de angajații Hyundai începând din iulie au dus la pierderea producției a peste 100.000 de automobile, în valoare de 2.000 de miliarde de woni (1,8 miliarde dolari), potrivit companiei.
Cea mai mare parte a producției pierdute este de obicei recuperată prin muncă suplimentară, după încheierea grevelor.