Alfa Romeo renunță la platforma care a costat 1 miliard de euro și cu care ar fi trebuit să concureze BMW și Audi

Alfa Romeo renunță la platforma care a costat 1 miliard de euro și cu care ar fi trebuit să concureze BMW și Audi
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 26 apr 2021

Marca Alfa Romeo va folosi o nouă platformă, a grupului Stellantis, cel mai probabil derivată din cele dezvoltate de PSA Group pentru mărcile Peugeot – Citroen – Opel.

Marca premium italiană Alfa Romeo va trece pe o nouă platformă și va renunța la cea actuală, pe care sunt dezvoltate Giulia și Stelvio, singurele modele pe care marca le mai produce în acest moment. Noua platformă, denumită simbolic „STLA large”, după cum a anunțat Jean-Phillipe Imparato, CEO al grupului de mărci format din Alfa Romeo – DS și Lancia, fost șef al Peugeot. Marca Alfa Romeo va trebuie să se transforme, pentru a putea face față noilor tendințe din industria auto, dar și să revină în atenția publicului.

Urmărește-ne și pe Google News
Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II) CITEȘTE ȘI Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II)

Anterior, Carlos Tavares a anunțat că în cadrul grupului Stellantis vor exista patru platforme electrificate, pe care le vor folosi toate cele 14 mărci din grup. Trei dintre ele vor fi destinate segmentelor mic, mediu și mare, iar a patra platformă va fi cea destinată SUV-urilor de clasă mare (off-road) și pickup-urilor.

Platforma pe care au fost realizate Stelvio și Giulia este una cu tracțiune spate sau integrală, ea fiind creată pentru ca Alfa Romeo să poată concura cu mărcile germane. FCA a investit în această platformă aproape 1 miliard de euro, însă niciun alt model din cele planificate (Chrysler și Dodge) n-au mai apucată să o folosească. Vânzările noilor modele Alfa, dezvoltate pe această platformă, au fost atât de slabe, încât nu se pune problema recuperării investiției.

INFOGRAFICE Dacia, creștere consistentă în grupul Renault, care a crescut cu numai 1 procent, în primul trimestru al anului CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Dacia, creștere consistentă în grupul Renault, care a crescut cu numai 1 procent, în primul trimestru al anului

CEO-ul Imparato a transmis presei că toate modelele Alfa Romeo vor fi electrificate, atât cu motorizări plug-in hybrid, cât și cu motorizări complet electrice. „Dacă nu ești electrificat, ești mort”, a spus Imparato, potrivit Automotive News.

Șeful Alfa Romeo a confirmat într-o discuție cu jurnaliștii din Italia și faptul că modelul Tonale, care ar fi trebuit să fie lansat în acest an, a fost amânat, cu 12 săptămâni. Motivul neoficial ar fi solicitările noului șef al mărcii de a fi introduse pe acest model motoare mai performante pentru versiunile PHEV.

Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer

O altă informație a fost cea referitoare la un viitor model al mărcii Alfa Romeo, unul care va fi cosntruit în Polonia, în uzina înc are Fiat produce în acest moment modele proprii. Nu au fost oferită însă informații despre ce model ar putea fi vorba și nici despre mmentul lansării acestuia. Anul trecut, Fiat anunțase că în uzina din Tychy vor fi consturite și mașini ale mărcilor Jeep și Alfa Romeo. Alfa ar urma să producă, după cum arătau informațiile anterioare, un SUV de mici dimensiuni, numit Brennero.

Jean-Phillipe Imparato a spus că un plan mai elaborat al mărcii Alfa Romeo va fi pregătit pentru sfârșitul acestui an. Proiecțiile anterioare ale mărcii au fost abandonate, multe dintr acestea, realizate în vremea în care mai trăia Sergio Marchionne, fiind deja ratate.

viewscnt
Afla mai multe despre
alfa romeo
platforma stelvio
alfa romeo giulia