Aeroportul din Arad are de 30 de ori mai mulți pasageri decât în anul 2016, după lansarea curselor către Antalya

Aeroportul din Arad are de 30 de ori mai mulți pasageri decât în anul 2016, după lansarea curselor către Antalya
scris 9 oct 2017

Numărul de pasageri de pe Aeroportul Internațional Arad a crescut de la 381 în tot anul 2016, la peste 11.000 în primele nouă luni ale anului 2017, după ce pe parcursul verii au existat două zboruri săptămânale către Antalya. În acest moment, baza aeriană nu mai are niciun zbor regulat, însă cele către destinația turistică din Turcia ar urma să fie reluate în iunie 2018.

Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI

Aeroportul Internațional Arad, care a funcționat fără curse regulate din primăvara anului 2015 și până în iunie 2017, a reușit să crească de aproximativ 30 de ori numărul de pasageri îmbarcați și debarcați, doar cu ajutorul a două curse săptămânale către Antalya. Acestea au existat de la începutul lunii iunie și până la jumătatea lunii septembrie, adică pe perioada sezonului estival. Cursele au fost organizate de doi operatori din turism, Christian Tour și Prestige Tours Internațional, care lansaseră pachete de vacanță, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Directorul interimar al bazei aeriene, Mircea Grec, a declarat, luni, pentru News.ro, că un număr de 11.202 pasageri au tranzitat aeroportul în primele nouă luni ale anului, aproape toți pe perioada verii, fiind turiști care au plecat și au venit din Antalya.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Spre comparație, în tot anul 2016, aeroportul arădean a avut doar 381 de pasageri, toți ai unor curse charter.

Clever Taxi lansează un nou serviciu în patru orașe din România, destinat companiilor CITEȘTE ȘI Clever Taxi lansează un nou serviciu în patru orașe din România, destinat companiilor

Conform lui Mircea Grec, contractele cu cei doi operatori aerieni care au asigurat două curse săptămânale spre Antalya au expirat, însă ar urma să fie semnate altele pentru perioada estivală din 2018.

“Avem promisiuni că vor fi semnate contractele pentru anul viitor. Aeronavele care au operat de la Arad au fost aproape pline la fiecare zbor, deci nu ar fi niciun motiv să se renunțe”, a spus Grec.

Potrivit sursei citate, există discuții și cu alți operatori, pentru zboruri regulate, ținte fiind orașe din Italia, Spania și Marea Britanie.

Raportul de activitate al bazei aeriene pentru primul semestru din 2017 estimase un număr de 6.500 de îmbarcări și debarcări în 2017, iar până în 2021 se dorește să se ajungă la un număr anual de cel puțin 16.000 de pasageri.

Raportul mai arată că, în primele șase luni ale anului, aeroportul a înregistrat venituri totale de 2.973.898 lei, față de 2.140.674 lei în perioada similară a anului trecut. Totuși, din veniturile primului semestru, doar 1.242.610 lei sunt proprii, restul reprezentând finanțarea de la Consiliul Județean.

Cheltuielile aeroportului au fost mai mari decât veniturile, adică 3.255.589 lei, rezultând o pierdere de 281.691 lei, mai mică decât în aceeași perioadă a anului trecut, când a fost de aproape 900.000 de lei (sumă similară cu bugetul de salarii pe șase luni al celor 48 de angajați).

Aeroportul Internațional din Arad este sub autoritatea Consiliului Județean și are 48 de angajați, față de 66 prevăzuți în organigrama aprobată.

Locomotive românești noi vor circula dincolo de cercul polar CITEȘTE ȘI Locomotive românești noi vor circula dincolo de cercul polar

Aeroportul deține o aerogară modernă, finalizată în primăvara anului 2016, când a fost inaugurat un terminal nou, pentru plecări, care a costat aproape două milioane de euro.

Timp de doi ani, până în iunie 2017, baza aeriană din Arad nu a mai avut curse regulate, ultimul operator fiind Wizz Air, care a avut zboruri pe relația Arad - Milano (Bergamo).

În prezent, având în vedere că și zborurile de sezon către Turcia s-au încheiat, baza mai este folosită doar pentru zboruri-școală, curse charter și pentru elicopterul SMURD.

viewscnt
Afla mai multe despre
aeroportul din arad