În România, 20% dintre mașini ajung în service pentru reparații în afara reviziilor standard, ceea ce reprezintă 21% din costurile totale de întreținere a mașinii.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Un studiu Business Lease România mai arată că 29% dintre mașini se prezintă pentru reviziile periodice (46% din costurile totale de întreținere a mașinii), iar 51% dintre mașini se prezintă la service pentru anvelope – schimb sezonier și înlocuire de anvelope uzate (ceea ce reprezintă 33% din costurile totale de întreținere a mașinii).
În majoritatea cazurilor, mașinile merg în service pentru reviziile periodice – revizii, ulei, filtre, fluide, kit de distribuție – și pentru schimb de anvelope. Totuși, în România, mașinile ajung în service des și pentru întreținere și reparații legate de suspensii. Din cauza calității drumurilor, deseori este necesară înlocuirea elementelor de suspensie – bucșe, bielete antiruliu, amortizoare – și a celor de direcție – cap de bară, bielete etc.
CITEȘTE ȘI Proprietarii grupului care deține Pizza Hut și KFC pe mai multe piețe anunță oficial că vor să listeze un pachet de acțiuni la Bursa BucureștiSeparat, odată cu înaintarea în vârstă și rulajul mașinii, piesele fabricate din cauciuc sau plastic cedează și necesită înlocuire (furtunuri și unele cablaje). De asemenea, în urma accidentelor, mașinile ajung în service și pentru reparația elementelor de caroserie avariate.
Cifrele studiului arată de asemenea că pentru mentenanță, în medie, mașinile ajung la service după 25.000 km sau 1 an, după cum prevăd producătorii de autoturisme.
Pentru elemente de frânare, care fac parte din categoria consumabilelor, mașinile ajung la service, în medie, după 30.000 – 40.000 km.
Pentru reparații care nu fac parte din categoria înlocuirii consumabilelor (piese de suspensie, direcție etc.) sunt duse la service, în general, mașinile mai vechi de trei ani și care depășesc 80.000 - 90.000 km.