Comerțul online s-a extins puternic la automobile, chiar dacă procesul de achiziție nu se desfășorară integral pe internet. Dacia are câteva mii de comenzi de la clienții săi, făcute pe platforma de e-commerce a companiei.
Campania de marketing a mărcii Dacia, intitulată „Sezonul Dacia”, a adus o creștere a volumului de comenzi de automobile făcute direct pe plaforma de comerț electronic a mărcii. Campania s-a derulat timp de 5 săptămâni și a adus 1.300 de comenzi pentru mașinile Dacia, un volum care se adaugă celor peste 2.000 de comenzi făcute de români de la începutul acestui an.
În total, Dacia spune că a înregistrat 3.400 de comenzi online pentru mașinile sale, de la clienți români.
Campania Sezonul Dacia a fost o premieră în strategia de marketing a mărcii, fiind bazată pe o serie de reduceri pentru unele modele, acest eveniment marcând, practic, relaxarea crizei de semiconductori, adică scurtarea termenelor de livrare și chiar livrările de vehicule direct din stoc.
După cum spun cei de la Dacia, cele mai comandate modele online au fost Sandero (36%), Duster (22%) și Logan (20%), într-un clasament inversat față de cel evidențiat de înmatriculările de autoturisme, ceea ce ne conduce la concluzia că clienții Logan, chiar dacă sunt mai mulți, sunt mai puțin atrași de sistemul de achiziții online.
Dacia și-a lansat platforma electronică de shopping pentru automobilele mărcii în 2019 și permite plasarea unei comenzi, prin achitarea sumei de 500 de euro sau prin achitarea integrală a valorii automobilului. Plățile pot fi făcute cu un card de credit sau de debit, ca orice altă achiziție online.
CITEȘTE ȘI Hyundai a reușit recorduri istorice în primul trimestru din 2023După achiziție, preluarea mașinii se poate face la un showroom, dar și prin livrare direct la domiciliu, în funcție de disponibilitatea acestui serviciu în localitatea în care se află cumpărătorul.
Numărul de comenzi online pentru mașinile Dacia a crescut cu 125% comparativ cu perioada similară din 2022. În total, Dacia a înmatriculat, în primele trei luni ale anului, aproape 14.000 de autoturisme, ceea ce înseamnă că număruld e comenzi a urcat la aproape un sfert din volumul înmatriculat.