2018 ar putea aduce al cincilea an de creștere și cel mai bun an din ultimul deceniu pentru piața auto din România. Sectorul a crescut substanțial, din punct de vedere al livrărilor raportate de distribuitori și importatori către APIA, pentru primele două luni ale anului, cu 24%. Practic, luna februarie a revenit cu creșteri ale vânzărilor, după ce anul începuse cu o creștere doar ușoară.
Luna februarie a adus un volum de livrări care s-a apropiat de 10.000 de unități, respectiv 9.375, astfel că pentru primele două luni ale anului avem un total de 16.539 autoturisme livrate către clienți, cu 24% mai multe decât în intervalul similar din 2017. Nivelul este unul bun pentru începutul anului, însă trebuie ținut cont de faptul că 2017 a început cu eliminarea taxei auto, la 1 februarie, eveniment care a dezechilibrat piața auto. În același timp, ținând cont de faptul că Programul Rabla din acest an a fost lansat doar cu câteva zile în urmă, din nou putem vorbi despre o creștere bună, în pofida faptului că volumele sunt mult mai mici decât vârfurile de anul trecut.
Dacă adăugăm și vehiculele comerciale, piața s-a ridicat la 11.500 de vehicule, respectiv 17.216 pe primele două luni, cu 19% mai multe ca anul trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Din punct de vedere al producției, ciferele Ford - singura marcă regăsită în raportul APIA (Dacia raportează prin ACAROM) - arată o creștere a volumului de autoturisme fabricate la Craiova la aproape 12.000 de unități, astfel că producția pentru primele două luni a ajuns la 23.065 unități. În luna februarie, din cele 11.991 autovehicule fabricate, 11.137 au fost exportate.
Vânzările pe mărci arată o creștere foarte mare a cifrelor Dacia, peste 30 de procente față de anul trecut, cu 2.839 de autroturisme livrate în februarie 2018, față de 1.963 în februarie 2017, respectiv 4.554 pe primele două luni, față de 3.454 în perioada similară de anul trecut.
Ford, care a debutat în acest an cu noul EcoSport, fabricat la Craiova, a avut o creștere și mai bună, de 38 de procente pe primele două luni, situându-se pe locul patru în Top 10 (1.272 de autoturisme).
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Cele mai multe daune plătite de firmele de asigurare fac cât o bară de Logan. Ponderea dosarelor “grele” plătite în ultimii doi ani este apropiată de zeroVolkswagen este singura marcă dintre cele mai vândute în România cu o creștere apropiată de 0.
Unul dintre cele mai vândute modele, potrivit datelor APIA, a fost Dacia Logan, care a avut o ascensiune în forță față de anul trecut, când se regăsea pe locul al doilea, după Sandero. Creșterea pe primele două luni a fost de 70%, cu 907 unități în februarie și 1.670 pe ambele luni.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Noutăți RCA: șoferii "răi" plătesc mai mult, cei prudenți au mari reduceri. ASF schimbă abordarea, vrea să ducă piața în secolul XXI și să o scape de concentrarea în doar 2-3 firme. O nouă bază de date cu șoferii este pregătităA fost urmat de Duster, cu creștere și mai mare, 80%, apoi de Sandero și Skoda Octavia. Top 5 a fost completat de VW Golf, și acesta având o creștere impresionantă, de 80%, pe primele două luni.
APIA mai anunță și o creștere a vânzărilor motoarelor pe benzină, care au depășit o pondere de 52% în totalul vânzărilor, fiind vorba despre o aliniere la tendințele europene, ca urmare a scandalurilor provocate de motoarele cu motorină.
Nu în ultimul rând, piața vehiculelor electrice a crescut din nou, la 158 unități (electrice și plug-in hybrid), față de numai 19 unități anul trecut.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Platformele de transport de tip Uber vor fi reglementate de Putere prin lege, Guvernul vrea să păstreze compania pe piațăPotrivit APIA, 76% din cumpărători au fost persoane juridice, dar ponderea persoanleor fizice care au cumpărat autovehicule a rescut cu 42% față de anul trecut, la un nivel bun, de 24% din totalul pieței.
Reamintim că o parte din vehiculele cumpărate de persoane juridice sunt, de fapt, destinate re-exportului, acesta nu apare în statisticile APIA ca atare, astfel că livrările nu reflectă exclusiv cumpărările făcute de clienții români.