Principala problemă cu care se confruntă companiile de externalizare în România este deficitul de forță de muncă, aceasta fiind o problemă care crește în continuare și care ar trebui abordată de către toți jucătorii din piață, iar Telus România are în plan să recruteze 600 de noi angajați până în luna iunie, a declarat, la solicitarea News.ro, cofondatorul si vice-președintele pentru Europa al Telus International, Grégoire Vigroux.
Piața muncii din România ar avea nevoie de un milion de noi angajați până în 2021 pentru a susține creșterea economică, conform Coaliției pentru Dezvoltarea României. De asemenea, conform unui studiu al ManpowerGroup pe tema deficitului de talent, aproape 81% dintre angajatorii români întâlnesc dificultăți în ocuparea posturilor vacante.
În acest context, deficitul de muncă este principala provocare cu care se confruntă companiile de externalizare, consideră Vigroux.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Considerăm că principala provocare cu care se confruntă companiile de externalizare și cele SSC în România este deficitul de forță de muncă. Este o problemă care crește și care ar trebui abordată de către toți jucătorii din piață— lucrând împreună și nu individual”, a spus Vigroux.
El a atras atenția că România se situează pe locul al doilea în lume în ceea ce privește procentul angajatorilor care se confruntă cu lipsa forței de muncă.
”Acest fapt ar putea deveni o problemă pentru Telus International în anii care urmează - avem clienți care sunt dornici să își crească afacerile în România alături de noi, dar la un moment dat s-ar putea să ne fie dificil să angajăm destui oameni care să susțină această creștere. Fiind o companie de externalizare care are în prezent 1.500 de oameni în România, noi suferim din cauza acestui deficit de forță de muncă”, a spus Vigroux.
El a subliniat că, în prezent, durează mai mult pentru a găsi angajații potriviți.
”Acum ne ia mai mult timp să găsim candidații potriviți. Vedem tineri educați care părăsesc România pentru a lucra în străinătate. Principala noastră dorință pentru anul 2019 și pentru următorii ani este să ne continuăm creșterea în România reușind să găsim talentele potrivite pe piața muncii”, a afirmat Vigroux.
Telus International România vrea să recruteze 600 de noi angajați până în iunie 2019, iar, pe 7 ianuarie, compania a început procesul de angajare pentru două mari conturi.
”Acestea includ o subsidiară a celui mai mare operator de rețea mobilă din Canada, pentru care avem deja o echipă dedicată formată din 200 de specialiști cu clienții, vorbitori de engleză și franceză, în sediul nostru central din București. O altă companie mare căreia ii oferim servicii de top din sediul din AFI Park București este o companie globală din industria ospitalității. Avem 400 de angajați în acest program, ce oferă servicii pentru clienți în franceză, engleză, italiană, spaniolă, germană și rusă”, a spus Vigroux.
Prin Telus Language Academy, timp de șase săptămâni, noii angajați au acces la cursuri intensive de limba engleză și franceză, în timp ce sunt remunerați. Ulterior, aceștia sunt repartizați pe proiecte, potrivit vice-președintelui. Pachetul de beneficii include, de asemenea, asigurare de sănătate, decontarea transportului, oferte dedicate la operatori de telefonie mobilă și furnizori de servicii bancare, precum și reduceri exclusive în AFI Palace Cotroceni.
Reputația României de zonă atractivă de outsourcing este încă în creștere, iar țara a urcat în numeroase topuri ale asociațiilor, agențiilor și organizațiilor proeminente, devenind o destinație de outsourscing de top, nu numai în Europa, ci global, potrivit lui Vigroux.
”Datorită forței de muncă profesioniste, multilingviste și bine pregătite, precum și a proximității culturale față de Europa de Vest, România a urcat în topurile privind outsourcingul, atât pentru companiile europene, cât și pentru cele americane. Din punctul nostru de vedere, România este gazda celor mai multe centre offshore și near-shore decât orice altă țară din sud-estul Europei datorită balanței preț-calitate, dezvoltării centrelor tehnologice, precum și calității forței de muncă”, a spus vice-președintele.
În plus, România oferă proximitate culturală față de Europa de Vest, fapt ce ușurează comunicarea și permite execuția unor proiecte mai complexe, într-un fus orar ce este relativ apropiat de cel al clienților pe care îi deservim.