Vama a adunat peste 1.000 de mașini confiscate de la contrabandiști. Finanțele modifică norme pentru a permite vânzarea acestora și recuperarea sumelor datorate la stat

Vama a adunat peste 1.000 de mașini confiscate de la contrabandiști. Finanțele modifică norme pentru a permite vânzarea acestora și recuperarea sumelor datorate la stat
scris 11 nov 2024

Autoritatea Vamală Română (AVR) a strâns peste 1.000 de autoturisme confiscate de la contrabandiștii cu produse accizabile (în principal țigări), iar acestea ocupă spații și generează cheltuieli la birourile vamale de frontieră ale Direcțiilor Regionale Vamale Craiova, Galați și Iași. Un proiect de modificare a normelor legii pentru confiscarea mașinilor în vamă va permite autorităților parcurgerea unei proceduri de notificare a proprietarului că are un an să achite amenda (între 10.000 și 30.000 de lei), în caz contrar, mașina urmând să fie vândută la expirarea termenului.

Proiectul inițiat acum de către Ministerul Finanțelor are ca scop descongestionarea spațiilor structurilor autorității vamale, fluidizarea traficului în incinta structurilor teritoriale și diminuarea cheltuielilor generate de păstrarea și depozitarea mijloacelor de transport reținute până la plata amenzii.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Ciucă: O parte din măsurile noastre economice le regăsim și în programul de guvernare al socialiștilor. Diferența e că noi ceea ce spunem și facem CITEȘTE ȘI VIDEO Ciucă: O parte din măsurile noastre economice le regăsim și în programul de guvernare al socialiștilor. Diferența e că noi ceea ce spunem și facem

Proprietarul mașinii confiscate va fi notificat (după ce a fost identificat anterior dacă este necesar) și va avea la dispoziție un an să achite contravaloarea amenzii și să recupereze autovehiculul.

"Mijloacele de transport reținute, pentru care procedura de comunicare a fost îndeplinită, se vor valorifica în condițiile legii, după expirarea perioadei de un an de la comunicare. Veniturile realizate în urma valorificării vor stinge, în ordine: amenda, cheltuielile cu decontarea sumelor generate de transportul, depozitarea, manipularea și supravegherea mijlocului de transport, penalitățile de întârziere pentru aceste cheltuieli, dacă este cazul, iar diferența se va face venit la bugetul statului", prevede proiectul.

În mai anul acesta, s-a stabilit regimul juridic al mijloacelor de transport reținute de reprezentanții autorității vamale ca urmare a sancționării faptei de sustragere de la controlul vamal a oricăror bunuri sau mărfuri care ar trebui plasate sub un regim vamal. Intervenția legislativă a devenit necesară pe fondul îngreunării activității structurilor autorității vamale ca urmare a blocării spațiilor deținute cu un număr foarte mare de mijloace de transport reținute conform Regulamentului de aplicare a Codului vamal al României, potrivit căruia „În cazul în care contravenția prevăzută la alin. (1) lit. a) are ca obiect produse accizabile, contravenția se sancționează cu amendă de la 10.000 lei la 30.000 lei, confiscarea bunurilor sustrase de la controlul vamal și reținerea mijlocului de transport folosit la săvârșirea contravenției până la plata amenzii.”

În prag de alegeri, Guvernul a dat discret bani în plus pentru biserici din Fondul de rezervă CITEȘTE ȘI În prag de alegeri, Guvernul a dat discret bani în plus pentru biserici din Fondul de rezervă

Proiectul pregătit acum, modifică și normele de aplicare ale Codului Fiscal.

Prin neîndeplinirea cerinței legale s-a ajuns la situația în care peste 1.000 de autoturisme ocupă spații din cadrul birourilor vamale de frontieră de pe raza a Direcțiilor Regionale Vamale Craiova, Galați și Iași, înregistrându-se:

  • îngreunarea traficului ca urmare a ocupării pistelor destinate controlului vamal pe fiecare sens de control;
  • ocuparea spațiilor structurii vamale sau a altor insituții publice unde sunt reținute fizic autoturismele;
  • cheltuieli necesare pentru depozitare și mutare a mijloacelor de transport către locații unde se poate asigura depozitarea până la plata amenzii;
  • deterioarea mijloacelor de transport în lipsa condiților de conservare și depozitare, cu consecința atragerii răspunderii civile;
  • imposibilitatea suportării tuturor costurilor necesare pentru depozitarea și conservarea în condiții optime a mijloacelor de transport reținute;
  • imposibilitatea asigurării supravegherii și pazei.

La blocarea spațiilor birourilor vamale de frontieră cu mijloacele de transport reținute a contribuit și practica autorităților administrației locale de a nu demara procedura de executare silită pentru proprietății care nu au achitat amenzile contravenționale, invocându-se costuri disproporționate cu procedurile de executare în raport cu valoarea autoturismelor sau, după caz, insolvabilitatea debitorilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
vama
masini
contrabanda
masini confiscate