ANAF introduce 22 de formulare și scoate 5 de pe lista actelor emise prin imprimerie, fără semnătură și ștampilă

ANAF introduce 22 de formulare și scoate 5 de pe lista actelor emise prin imprimerie, fără semnătură și ștampilă
scris astăzi, 12:12

ANAF a pregătit un proiect pentru actualizarea ordinului de președinte privind acte administrativ fiscale emise de Fisc și tipărite prin intermediul centrului de imprimerie masivă, valabile fără semnătura persoanelor împuternicite ale ANAF și fără ștampila organului fiscal emitent. Pe listă vor fi introduse 22 de formulare, alte 5 vor fi eliminate, iar în cazului unuia se modifică denumirea.

Având în vedere modificări legislative intervenite în ultima perioadă, o serie de formulare necesare administrării veniturilor bugetare au fost deja aprobate prin ordine ale președintelui ANAF.

Urmărește-ne și pe Google News
DECIZIE Finanțele suspendă unele sancțiuni la e-Transport și schimbă mecanismul de confiscare a mărfurilor CITEȘTE ȘI DECIZIE Finanțele suspendă unele sancțiuni la e-Transport și schimbă mecanismul de confiscare a mărfurilor
Evenimente

20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum

Prin proiectul de act normativ anunțat acum, se are în vedere:

  • eliminarea unui număr de 5 formulare, respectiv:
    • ”Decizie de impunere privind plățile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contribuții de asigurări sociale de sănătate/contribuții de asigurări sociale”;
    • ”Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din România de persoanele fizice”;
    • ”Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din străinătate de persoanele fizice”;
    • ”Decizie privind stabilirea din oficiu a contribuției de asigurări sociale pentru persoane fizice”;
    • ”Decizie de impunere anuală pentru stabilirea contribuției de asigurări sociale de sănătate și a contribuției de asigurări sociale”;
  • actualizarea denumirii formularului ”Notificare privind destinația sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult” în sensul reformulării textului, după cum urmează:” Notificare privind destinația sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult”;
ULTIMA ORĂ CONFIRMARE Termenul amnistiei fiscale - prelungit CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ CONFIRMARE Termenul amnistiei fiscale - prelungit
  • introducerea unui număr de 23 de formulare, respectiv:
    • ”Notificare privind nedeclararea contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate datorate de persoanele fizice”;
    • ”Decizie privind stabilirea din oficiu a contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate pentru persoane fizice”;
    • ”Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea din oficiu a contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate pentru persoane fizice”;
    • ”Notificare privind nedeclararea contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate datorate de persoanele fizice pentru indemnizațiile prevăzute la art. XV alin. (1), (1^1) și (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2020, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 59/2020, cu modificările ulterioare, precum și la art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 132/2020, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 282/2020, cu modificările și completările ulterioare”;
    • ”Decizie privind stabilirea din oficiu a contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate pentru indemnizațiile prevăzute la art. XV alin. (1), (1^1) și (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2020, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 59/2020, cu modificările ulterioare, precum și la art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 132/2020, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 282/2020, cu modificările și completările ulterioare”;
    • ”Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea din oficiu a contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate pentru indemnizațiile prevăzute la art. XV alin. (1), (1^1) și (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2020, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 59/2020, cu modificările ulterioare, precum și la art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 132/2020, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 282/2020, cu modificările și completările ulterioare”;
    • ”Notificare privind nedeclararea obligațiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru indemnizații reprezentând măsuri în domeniul protecției sociale și pentru unele venituri obținute din străinătate”;
    • ”Decizie privind stabilirea din oficiu a obligațiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru unele indemnizații reprezentând măsuri în domeniul protecției - sociale și pentru unele venituri obținute din străinătate”;
    • ”Decizie de anulare a Deciziei privind stabilirea din oficiu a obligațiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru unele indemnizații reprezentând măsuri în domeniul protecției sociale și pentru unele venituri obținute din străinătate”;
Salariu minim de 4.000 de lei pentru ciobani, de la 1 ianuarie 2025. Oierii din Spania, Franța sau Germania primesc între 1.200 și 1.800 de euro, alături de cazare și alte facilități CITEȘTE ȘI Salariu minim de 4.000 de lei pentru ciobani, de la 1 ianuarie 2025. Oierii din Spania, Franța sau Germania primesc între 1.200 și 1.800 de euro, alături de cazare și alte facilități
  • ”Decizie privind recuperarea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat, virată în mod necuvenit entităților nonprofit/unităților de cult”;
  • ”Decizie privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 316 alin. (10)/art. 317 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare”;
  • ”Decizie de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare”;
  • ”Înștiințare privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare”;
  • ”Notificare privind nedeclararea taxei pe valoarea adăugată de către persoanele impozabile prevăzute la art. 11 alin. (6) și (8) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal”;
  • ” Invitație privind exercitarea dreptului de a fi ascultat, în cazul neprezentării la primul termen stabilit de organul fiscal în vederea audierii” ;
  • ”Decizie de impunere din oficiu a taxei pe valoarea adăugată datorate de către persoanele impozabile prevăzute la art. 11 alin. (6) și (8) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (190)”;
  • ”Decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a taxei pe valoarea adăugată datorate de către persoanele impozabile prevăzute la art. 11 alin. (6) și (8) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (191)”;
  • ”Notificare pentru corectarea declarațiilor recapitulative (390VIES)”;
  • ”Notificare pentru nedepunerea declarațiilor recapitulative (390VIES)”;
  • ”Notificare privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor”;
  • ”Decizie privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor (701)” ;
  • ”Decizie de declarare în inactivitate”;
  • ”Notificare privind nedepunerea la termen a cererii de înregistrare a contractelor de închiriere”.
viewscnt
Afla mai multe despre
anaf
formulare
imprimerie