Philip Morris International (PMI) a anunțat că și-a atins obiectivul global de îmbunătățire a echilibrului de gen la nivelul întregii companii: o reprezentare de cel puțin 40% a femeilor în funcții de conducere până în 2022.
Jacek Olczak, CEO, Philip Morris International, a declarat: „Sunt extrem de mândru de viziunea, angajamentul și realizările PMI legate de asigurarea egalității de șanse la locul de muncă pentru toți, indiferent de gen. Atingerea acestui obiectiv demonstrează că strategia noastră de incluziune și diversitate funcționează. Diversitatea profilurilor, a experiențelor și a perspectivelor ne permite să luăm decizii mai bune și mai bine gândite, precum și să contribuim la o performanță mai bună și mai durabilă. Cred cu tărie că dezvoltarea unei culturi a echității, incluziunii și diversității este crucială pentru progresul PMI în construirea unui viitor fără fum și va continua să aducă beneficii companiei, pe măsură ce aceste valori se vor reflecta mai bine în baza noastră de consumatori.”
Silke Muenster, Chief Diversity Officer în cadrul PMI, a precizat: „Ceea ce se măsoară, se realizează. Acesta a fost un efort al întregii companii și a necesitat asumarea responsabilității de către toată lumea. Sunt încântată că ne-am atins obiectivul la timp, dar recunosc că mai avem încă un drum lung de parcurs în ceea ce privește diversitatea, echitatea și incluziunea. Ținând cont de acest lucru, ne-am stabilit următorul obiectiv de reprezentare de gen: 35% femei în funcții superioare de conducere până în 2025. O forță de muncă cu adevărat diversă este o parte esențială a obiectivului nostru de a construi un viitor fără fum. Sunt foarte mândră de progresele pe care le-am făcut până în prezent și am încredere că vom reuși mai mult în viitor."
Noul obiectiv – 35% femei în funcții superioare de conducere până în 2025 – demonstrează dorința companiei de a îmbunătăți continuu reprezentarea de gen.
De asemenea, compania a anunțat că a primit din nou certificarea globală EQUAL-SALARY pentru a doua oară din 2019 și până în prezent, certificare acordată de fundația independentă EQUAL-SALARY. Recertificarea verifică faptul că PMI continuă să îi plătească toți angajații în mod egal, fie ei bărbați sau femei, pentru muncă egală în cele peste 90 de piețe în care PMI își desfășoară activitatea.
Fundația EQUAL-SALARY este o organizație independentă, nonprofit, cu sediul în Elveția. Certificarea EQUAL-SALARY verifică faptul că organizațiile dispun de politici și practici durabile pentru a se asigura că își plătesc în mod egal angajații, fie ei bărbați sau femei, pentru muncă egală.
Referitor la recertificarea globală a PMI, Lisa Rubli, co-CEO al Fundației EQUAL-SALARY, a declarat: „În economia globală de astăzi, cele mai bune practici stabilesc standardele de excelență. Recertificarea EQUAL-SALARY a unei mari companii internaționale reprezintă un moment istoric pentru cei peste 89.000 de angajați ai săi, dar și pentru cauza egalității de gen în întreaga lume. Energia și angajamentul companiei Philip Morris International pentru egalitatea de remunerare și principiile EQUAL-SALARY demonstrează dorința puternică a companiei de a se îmbunătăți în permanență și un mesaj că certificarea sa este oportună. Suntem mândri de această mare realizare!"
Printre realizările și inițiativele derulate de PMI pentru a obține egalitatea de gen se numără și următoarele:
- Abordarea prejudecăților de gen în evaluarea talentelor, inclusiv în ceea ce privește recrutarea, managementul performanței și oportunitățile de promovare.
- Introducerea unor recomandări globale privind concediul parental incluziv (2020).
- Consolidarea unui grup de suport pentru femei, care oferă un mediu sigur unde acestea se pot inspira și își pot potența abilitățile, extinde rețeaua și dezvolta întregul potențial.
- Lansarea unui program de leadership pentru femei pentru a le sprijini pe femeile în poziții de conducere.
Philip Morris International: Construim un viitor fără fum
Philip Morris International (PMI) este o companie internațională de top din industria tutunului care și-a propus să construiască un viitor fără fum și să își extindă, pe termen lung, portofoliul cu produse din afara sectorului de produse care conțin tutun sau nicotină. Portofoliul actual de produse al companiei constă, în principal, în țigări și produse fără fum, inclusiv produse care încălzesc tutunul (heat-not-burn), produse cu nicotină pentru uz oral sau produse cu vapori cu conținut de nicotină, care sunt vândute pe piețele din afara SUA. Din 2008, PMI a investit peste 9 miliarde USD pentru a dezvolta, fundamenta științific și comercializa produse inovatoare fără fum pentru adulții care altfel ar continua să fumeze, cu scopul de a opri complet vânzarea țigărilor. Pentru aceasta au fost construite capacități de evaluare științifică de nivel mondial, în special în domeniile toxicologiei sistemelor preclinice, cercetării clinice și comportamentale, cât și studii ulterioare introducerii pe piață.
În 31 martie 2022, produsele fără fum dezvoltate de PMI erau disponibile pentru vânzare în 71 de piețe. PMI estimează că aproximativ 12,7 milioane de adulți din întreaga lume, cu excepția Rusiei și Ucrainei, au trecut deja la IQOS și au renunțat la fumat.
Cu o bază solidă și o expertiză semnificativă în științele vieții, în februarie 2021, PMI și-a anunțat ambiția de a se extinde în domeniile wellness și de îngrijire a sănătății și de a oferi produse și soluții inovatoare care urmăresc să răspundă nevoilor pacienților și consumatorilor.
Material susținut de Philip Morris România