Google lansează o campanie de combatere a dezinformării legată de refugiații ucraineni

Google lansează o campanie de combatere a dezinformării legată de refugiații ucraineni
Profit.ro
Profit.ro
scris 26 aug 2022

Filiala Jigsaw a Google va lansa săptămâna viitoare o campanie pentru a combate dezinformarea în Polonia, Slovacia și Republica Cehă, despre refugiații ucraineni, pe baza cercetărilor efectuate de psihologi de la două universități britanice, transmite Reuters.

În colaborare cu Jigsaw, psihologii de la universitățile Cambridge și Bristol au produs clipuri de 90 de secunde menite să ”inoculeze” oamenii împotriva conținutului dăunător de pe rețelele sociale, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
INFOGRAFIC „August în flăcări”: Prețurile la energie au explodat în toată Europa. Românii plătesc mai mult decât germanii, italienii, letonii, danezii... Prețuri mai mult decât triple față de Spania și Turcia. Factor precursor pentru o criză financiară CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC „August în flăcări”: Prețurile la energie au explodat în toată Europa. Românii plătesc mai mult decât germanii, italienii, letonii, danezii... Prețuri mai mult decât triple față de Spania și Turcia. Factor precursor pentru o criză financiară

Clipurile, care vor rula în spațiile publicitare de pe YouTube-ul Google și, de asemenea, pe alte platforme precum Twitter, TikTok și Facebook-ul, au scopul de a ajuta oamenii să identifice manipularea emoțională și țapii ispășitori într-un titlu de știri.

”Dacă le spui oamenilor ce este adevărat și fals, mulți oameni vor contesta... dar ceea ce poți prezice sunt tehnicile care vor fi folosite în răspândirea dezinformării, ca în cazul crizei din Ucraina”, a spus Jon Roozenbeek, autorul principal al unui raport despre cercetarea din spatele campaniei, într-un interviu.

Cercetarea s-a desfășurat prin șapte experimente, inclusiv cu un grup de americani de peste 18 ani care urmăresc știri politice pe YouTube.

Jigsaw a expus în jur de 5,4 milioane de utilizatori YouTube din SUA la un videoclip de inoculare, acesta fiind vizionat de aproape un milion de persoane timp de cel puțin 30 de secunde.

Campania este concepută pentru a construi rezistența la narațiunile anti-refugiați, în parteneriat cu organizații locale non-guvernamentale, verificatori de fapte, cadre universitare și experți în dezinformare.

Răspândirea informațiilor înșelătoare și false în Statele Unite și Europa prin intermediul rețelelor de socializare a determinat diverse guverne să ceară noi legi pentru a stopa campaniile de dezinformare.

”Ne gândim la asta ca la un experiment pilot, așa că nu există absolut niciun motiv pentru care această abordare nu ar putea fi extinsă la alte țări”, a declarat Beth Goldberg, șeful de cercetare la Jigsaw, într-un interviu.

Polonia a fost aleasă pentru că are cei mai mulți refugiați ucraineni, a spus ea, adăugând că Republica Cehă și Slovacia ar fi elemente utile pentru restul Europei. Campania se va desfășura timp de o lună.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
refugiati
ucraina