Cum pot afecta tarifele SUA pentru bunurile importate din Mexic industria auto europeană?

Cum pot afecta tarifele SUA pentru bunurile importate din Mexic industria auto europeană?
scris astăzi, 10:24

Angajamentul lui Donald Trump de a aplica tarife la importurile din Mexic către SUA ar putea fi mai dăunătoare pentru producătorii de mașini europeni precum Volkswagen și Stellantis și furnizorii lor decât orice tarif direct asupra mărfurilor din UE, potrivit datelor, analiștilor și experților citați de Reuters.

Președintele ales al SUA a declarat că va impune o taxă de 25% asupra importurilor din Canada și Mexic, până când acestea vor restrânge intrarea peste graniță a drogurilor și migranților, o mișcare care ar părea să încalce un acord de liber schimb între cele trei țări, scrie News.ro

Urmărește-ne și pe Google News
H&M închide un întreg lanț de magazine CITEȘTE ȘI H&M închide un întreg lanț de magazine
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Dacă vor fi implementate, tarifele suplimentare vor ridica întrebări cu privire la viitorul operațiunilor producătorilor auto la nivel mondial în Mexic, unde mulți și-au construit fabrici pentru a profita de forța de muncă relativ ieftină și de apropierea de piața profitabilă din SUA.

Unii ar putea opta pentru a dezvolta operațiunile în Statele Unite și a muta producția din Mexic.

Între timp, mărcile de lux din Europa, care nu au producție nici în SUA, nici în Mexic, vor urmări între timp dacă Trump continuă cu amenințările cu tarife impuse mărfurilor europene care ar crește prețurile pentru cumpărătorii americani de mașini.

Producătorii de automobile europeni cu operațiuni majore în Mexic includ Stellantis și Volkswagen, ale căror acțiuni au scăzut marți cu 4,7%, respectiv 2%.

Într-o notă adresată clienților, analiștii Bernstein au spus că amenințările lui Trump de a aplica tarife imediat după preluarea mandatului, în ianuarie, le-au oferit producătorilor auto și furnizorilor prea puțin timp pentru a se adapta la schimbările uriașe ale lanțului de aprovizionare.

Consorțiu din China investește un miliard de dolari în două unități de extracție a litiului din Bolivia CITEȘTE ȘI Consorțiu din China investește un miliard de dolari în două unități de extracție a litiului din Bolivia

”… ramificațiile pentru producătorii americani ale tarifelor pentru Mexic și Canada sunt atât de mari, încât pare greu de contemplat că anunțul de ieri este mai mult decât o monedă de schimb în acest moment”, au scris ei.

Producătorii de automobile sunt expuși unui mare impact atunci când se confruntă deja cu o scădere a cererii, costuri în creștere, o tranziție mai lentă decât se aștepta la vehicule electrice și concurență în creștere din partea rivalilor chinezi precum BYD.

Mexicul este un pilon de aprovizionare pentru piața auto din SUA. În dolari, Statele Unite au importat aproximativ aceeași cantitate de mașini din Mexic ca și din Europa în 2023, dar aproape de patru ori cantitatea de piese auto.

Aproape 80% dintre mașinile exportate din Mexic între ianuarie și iulie anul acesta au mers în SUA - aproximativ 1,57 milioane de vehicule, potrivit Asociației Mexicane a Producătorilor de Automobile.

Pentru Stellantis, al patrulea producător de automobile din lume, fiecare punct procentual suplimentar al taxelor vamale la importurile din Mexic ar putea reduce profiturile înainte de impozitare cu aproximativ 160 de milioane de euro, sau 1,4% din așteptările pentru 2025, au estimat analiștii Intermonte. Asta echivalează cu între 3,6 miliarde de euro (3,8 miliarde de dolari) și 4 miliarde de euro, conform calculelor Reuters.

Producătorul auto franco-italian este deschis să revizuiască o migrare planificată către țările cu costuri mai mici, inclusiv Mexic, în cazul în care Trump ar impune tarife, a declarat săptămâna trecută șeful mărcii sale de pick-up Ram pentru Bloomberg.

Stellantis operează două fabrici de asamblare care produc vehicule cu marjă mare în Mexic: Saltillo, care produce pick-up-uri și camionete Ram și Toluca, pentru SUV-ul de dimensiuni medii Jeep Compass.

Tarifele actuale la exporturile din Mexic către Statele Unite variază între 0% și 2,5%, în funcție de originea componentelor, a spus Intermonte.

Aproximativ 65% dintre mașinile pe care VW le vinde în Statele Unite nu ar mai fi competitive dacă s-ar adăuga taxe la importurile din Mexic, au spus analiștii Stifel.

Lăptăria cu Caimac – pe pierdere și la 9 luni. Compania reclamă efectul secetei: Din păcate, măsurile guvernamentale compensează doar într-o mică măsură CITEȘTE ȘI Lăptăria cu Caimac – pe pierdere și la 9 luni. Compania reclamă efectul secetei: Din păcate, măsurile guvernamentale compensează doar într-o mică măsură

Fabrica sa auto din Puebla este cea mai mare din Mexic și una dintre cele mai mari din grupul VW, producând aproape 350.000 de mașini în 2023, inclusiv Jetta, Tiguan și Taos - toate pentru exportul în SUA.

Afacerile producătorului german de automobile din SUA sunt mult mai expuse Mexicului decât ar fi operațiunile sale europene.

Datele de livrare arată că Volkswagen SUA a importat de aproximativ 10 ori mai mult din Mexic până în acest an decât a importat din Europa.

VW și Stellantis au refuzat să comenteze marți.

Producătorii de automobile și furnizorii vor încerca să ruleze diferite scenarii fără să știe ce se va întâmpla.

”Pe baza a ceea ce am văzut cu Trump în trecut, el va folosi amenințarea tarifelor drept pârghie”, a declarat Nick Klein, un vicepreședinte din Chicago la firma globală de logistică OEC Group. Dar este imposibil să spui ce va face.

Unele companii sunt bine poziționate pentru a intensifica producția din SUA, potențial diminuând impactul tarifelor, deși puține au bani de aruncat în timpul recesiunii actuale.

Mercedes-Benz și BMW ar putea produce mai mult la fabricile lor din SUA, dar noile modele ar necesita investiții considerabile în echipamente.

Ambii producători germani exportă mașini din SUA, ceea ce le-ar putea califica pentru rambursări de tarife.

Mai mult de jumătate din cele 410.793 de mașini construite la uzina BMW din Spartanburg, Carolina de Sud, în 2023, au fost exportate. Unele dintre acestea ar putea fi vândute la nivel local, a declarat CEO-ul Oliver Zipse analiștilor, în timpul unui apel din 6 noiembrie.

Prognoză - Vine o iarnă blândă CITEȘTE ȘI Prognoză - Vine o iarnă blândă

”Există o acoperire naturală împotriva posibilelor tarife”, a spus el.

Creșterea protecționismului din SUA sub președinții Trump și Joe Biden, plus șocurile lanțului de aprovizionare în timpul pandemiei de COVID, înseamnă că mulți furnizori au investit deja în fabrici de acolo.

Investițiile americane ale producătorilor și furnizorilor de automobile europeni sunt în mare parte în state precum Carolina de Sud, care votează în general pentru Partidul Republican al lui Trump.

Firmele europene au reprezentat 12 miliarde de dolari, sau 58%, din investiții de 20,7 miliarde de dolari în automobile, din 2006, depășind cele 3,8 miliarde de dolari de la firmele americane.

Aproximativ 40% dintre furnizorii de top ai statului sunt germani sau francezi.

Continental, care are fabrici în Mississippi, Ohio, Carolina de Sud și Illinois, ”urmează principiul ”local pentru local. Plănuim să continuăm să investim acolo, indiferent de cine este președintele” și, prin urmare, producem în SUA pentru piața din SUA”, a declarat directorul financiar Olaf Schick.

viewscnt
Afla mai multe despre
tarife
sua
mexic