Comisar UE: Europa trebuie să evite ”dezastrul” decuplării comerciale, în timp ce analizează o posibilă impunere de tarife Chinei

Comisar UE: Europa trebuie să evite ”dezastrul” decuplării comerciale, în timp ce analizează o posibilă impunere de tarife Chinei
Profit.ro
Profit.ro
scris 16 mai 2024

Uniunea Europeană trebuie să evite o decuplare dăunătoare de comerțul global, în timp ce analizează impunerea de tarife pentru vehiculele electrice chinezești și alte bunuri, a declarat miercuri comisarul pentru economie al blocului, Paolo Gentiloni, transmite CNBC.

”Cred că, în ceea ce privește Europa, avem nevoie de o atitudine mai matură în comerțul nostru, de a ne asigura economia... în special cu China”, a declarat Gentiloni.

Urmărește-ne și pe Google News
BNR a revizuit în creștere prognoza de inflație. Isărescu: Orientarea noastră este \ CITEȘTE ȘI BNR a revizuit în creștere prognoza de inflație. Isărescu: Orientarea noastră este "data dependent"
Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

Comisarul a spus că anchetele anti-subvenții ale UE, în desfășurare, acoperă piața vehiculelor electrice și turbinele eoliene, abordând temerile că China copleșește piețele globale cu produse destinate producerii energiei verzi, scrie News.ro

Aceste anchete sunt o modalitate de a înțelege dacă subvențiile oferite de guvernul chinez firmelor autohtone ”elimină orice șansă pentru companiile europene”, a spus Gentiloni.

”Dar acest lucru nu ne aduce la o teorie a decuplării comerțului global, care ar fi un dezastru pentru ambele părți ale decuplării. Caracteristica economiei UE este să fie mai deschisă, mai influențată de comerț și mai puțin doar de consumul intern. Acesta este motivul, motivul economic, pentru care este în interesul Uniunii Europene să țină deschise porțile comerțului”, a spus el.

Statele Unite au anunțat marți majorări importante ale tarifelor pentru importuri din China în valoare de 18 miliarde de dolari, pentru vehiculele electrice și bateriile litiu-ion folosite în acestea, celule solare, oțel și aluminiu.

China susține că piața sa de vehicule electrice crește datorită inovației, mai degrabă decât a subvențiilor de stat, și spune că Legea SUA pentru Reducerea Inflației – care a stârnit și îngrijorări de protecționism în rândul oficialilor UE, inclusiv din partea lui Gentolioni – subvenționează producția din SUA.

Între timp, mai multe state din UE sunt îngrijorate cu privire la potențialele măsuri comerciale de răzbunare ale Chinei care pot afecta industrii interne importante, de la autovehiculele germane până la coniacul francez.

Peugeot încearcă să atragă clienți către modelele electrice. Anunță o garanție de 8 ani CITEȘTE ȘI Peugeot încearcă să atragă clienți către modelele electrice. Anunță o garanție de 8 ani

Acest lucru vine în timp ce UE caută să-și revină după ani de creștere economică lentă și recesiune superficială în a doua jumătate a anului 2023.

Gentiloni a adoptat miercuri un ton optimist cu privire la perspectivele anuale, despre care el a spus că urmează unui ”2023 foarte, foarte dificil”, marcat de stagnare economică, niveluri crescute de economii și incertitudine din cauza războiului în curs de desfășurare între Rusia și Ucraina.

”Treptat, activitatea se accelerează, iar principalul motor va fi consumul privat. În același timp, avem alți doi factori care sunt foarte pozitivi. Inflația este într-adevăr în scădere. Și ocuparea forței de muncă este încă mare, foarte mare, va continua să crească și în luna viitoare”, a spus el pentru CNBC.

viewscnt
Afla mai multe despre
uniunea europeană
tarife
china