Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis pentru validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația de atribuire aferentă contractului pentru modernizarea centurii rutiere a Capitalei, între autostrada A1 - DN 7 și DN 2 - autostrada A2, sector DN 2 kilometrul 12 - A2 kilometrul 23, ce constă în lărgirea la patru benzi a șoselei de centură și eliminarea intersecțiilor la nivel.
”Modernizarea a 11,524 km din centura rutieră a Municipiului București: sector DN 2 (km 12+300) - A2 (km 23+750) constă, în principal, în sporirea capacității de circulație de la două la patru benzi de circulație, câte două pe sens, și în eliminarea unor intersecții la nivel prin realizarea unor noduri rutiere, a unor pasaje noi, precum și prin reabilitarea pasajelor și a podurilor existente pe aceste sectoare de drum național”, arată CNAIR, miercuri.
Proiectul va fi finanțat în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 - 2020 și este prevăzut în Master Planul Generat de Transport aprobat prin HG 66/2016, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru modernizarea centurii între Voluntari din județul Ilfov și Autostrada Soarelui a fost semnat un contract de reabilitare în anul 2013, însă constructorul a intrat în faliment, iar contractual a fost reziliat doi ani mai târziu.
Proiectul a fost apoi revizuit.
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, declara, la sfârșitul lunii februarie, că poartă discuții cu reprezentanții Guvernului pentru ca municipalitatea să preia construcția șoselei de centură a orașului, pentru finalizarea acesteia fiind posibilă luarea unor împrumuturi de la instituții financiare internaționale. Firea preciza că a discutat cu vicepremierul Sevil Shhaideh și cu ministrul Transporturilor pe tema priorităților municipalității în domeniul infrastructurii de transport.
Potrivit Master Planului General de Transport, statul urmează să modernizeze până în 2018 centura de sud a Capitalei, la nivel de drum expres.
Bucureștiul este una dintre puținele capitale europene care nu au o centură ocolitoare la nivel de autostradă sau de drum expres.
Centura Capitalei, una dintre șoselele cu cel mai mare trafic din România, este un inel rutier în jurul Bucureștiului, cu câte o bandă pe sens și treceri la același nivel, ceea ce creează mari blocaje ale traficului.
De asemenea, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis marți ANAP pentru validare documentația de atribuire aferentă contractului pentru proiectarea și execuția variantei de ocolire Timișoara Sud, care ar urma să aibă 25,69 kilometri de drum național nou la standarde europene.
Proiectul are ca principală atribuție fluidizarea traficului intern și internațional care intră în țară prin zona Stamora Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timisoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN 6 sau pe sectoarele de autostradă Arad - Timișoara – Lugoj.