Grupul Vision Trading, importator de consumabile medicale și produse de puericultură pe care le comercializează sub mărcile proprii Minut și Minut Baby, a cumpărat compania Dr. Soleil, un business lansat în 1991 de o familie de medici români împreună cu un grup de farmaciști francezi, primul producător privat român de produse cosmetice și de protecție solară.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Tranzacția a fost semnată pentru 170.000 euro, relevă date analizate de Profit.ro.
Dr. Soleil a fost lansat în București de familia de medici Cristina și Petru Soare (de unde și numele companiei, Dr. "Soleil" - "soare" în franceză) împreună cu francezul Christian Gerbaud.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Frații Pavăl, proprietarii Dedeman - o nouă afacere imobiliară care sparge borna de prețÎn primă fază, compania a avut o gamă de 6 produse, realizate într-un spațiu de doar 50 metri pătrați. La acest moment are în portofoliu circa 25 de produse sub brandul Dr. Soleil.
Anul trecut, compania a avut afaceri de 524.365 lei cu o pierdere de 79.520 lei. Compania a mai avut pierderi doar în 2018, în restul anilor funcționând pe profit.
Vision Trading Grup, cu sediul în București, este controlat de familia Liviu și Laura Nicolaescu, conform termene.ro.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dan Șucu, proprietarul Mobexpert, pregătește primul său ansamblu rezidențial major, aproape de mega proiectul familiei lui Robert NegoițăCompania, care importă consumabile medicale și produse de puericultură pe care le comercializează sub mărcile proprii Minut (pentru 115 produse parafarmaceutice) și Minut Baby (100 produse pentru puericultură), a avut anul trecut afaceri de 16,7 milioane lei și un profit net de 3,5 milioane lei, cu 15 angajați.
"Obiectivele noastre sunt lărgirea portofoliului de produse Minut și Minut Baby, extinderea pe alte segmente de piață prin mărirea gamelor de produse, cu produse specializate sau de nișă", este mesajul postat de companie, înainte de această tranzacție.
Piața locală de cosmetice este estimată la acest moment la circa 1 miliard euro, după un declin generat de pandemie. În 2019 era estimarea că piața de cosmetice din România se poate apropia de 2 miliarde de euro, incluzând însă atât producția, cât și comercializarea.
CITEȘTE ȘI Efectul muncii remote - angajații lucrează și în vacanțăProducători concurenți sunt Farmec Cluj, cel mai mare producător din piață după cifra de afaceri, Detergenți SA (companie deținută indirect de o subsidiară a The Procter&Gamble Company), Papillon Laboratoires Cosmetiques, precum și AIS Pharma și Gerocossen, ambele cu capital românesc.
Pe segmentul de comerț cu cosmetice concurează Interbrands Marketing & Distribution, L’Oréal, Sarantis, DM Drogerie Markt, Sephora Cosmetics.