Lanțul de magazine Best Buy, unul dintre cele mai mari din SUA, va înceta de anul viitor să mai vândă discuri Blu-ray și DVD-uri cu filme, păstrând pe rafturile acestei secțiuni doar jocuri video.
Profit.ro organizează pe 23 octombrie Profit E-commerce - Ediția a IV-a, cu sprijinul Alpha Bank, Mastercard, Nordis Group, Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), eShopTen, UniCredit Bank.
Programul evenimentului poate fi văzut AICI
De ce este important Decizia companiei este dictată de schimbarea modului în care oamenii consumă conținutul video, ceea ce a dus la scăderea vânzărilor în cazul filmelor și serialelor stocate pe discuri optice.
De asemenea interesant Best Buy a încetat să mai vândă CD-uri muzicale în 2018.
„Pentru a afirma ceea ce este evident, modul în care ne uităm la filme și emisiuni TV este mult diferit astăzi decât era acum zeci de ani”, explică retailerul.
Astfel, Best Buy va vinde DVD-uri cu filme în perioada Sărbătorilor, apoi va întrerupe vânzările pentru acest produs, în cele 1.129 de magazine ale sale, dintre care 969 centre în SUA.
Lanțul a fost unul dintre cei mai mari vânzători de muzică din țară, însă, potrivit Billboard, vânzările de CD-uri au scăzut, în timp ce veniturile din muzica digitală continuă să crească.
De altfel, era relatat atunci că inventarul CD-urilor se micșorează în magazinele Best Buy de cel puțin 10 ani, trecerea la fluxurile digitale din industria muzicală reducând cererea de produse fizice.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Sergiu Biriș lansează aplicația românească de muzică Zonga la nivel internaționalFondat în 1966 și având peste 125.000 de angajați, lanțul Best Buy are magazine în Statele Unite, Canada și Mexic.
Odată cu plecarea Best Buy din această nișă, Walmart, Amazon și Target sunt acum cei mai buni comercianți cu amănuntul pentru DVD-uri și discuri Blu-ray. Și Redbox, cu o rețea națională de aproximativ 29.000 de chioșcuri de închiriere de DVD-uri, rămâne un concurent puternic în domeniul discurilor fizice.
Walmart a purtat discuții cu Studio Distribution Services, un joint venture al Universal Pictures și Warner Bros., pentru a gestiona o parte din operațiunile sale media fizice.
Creșterea fluxului video a generat o scădere a vânzărilor de discuri DVD și Blu-Ray de-a lungul anilor. Veniturile din suporturi media fizice din SUA au scăzut cu 28% în prima jumătate a anului 2023, la 754 de milioane de dolari, comparativ cu 1,05 miliarde de dolari în aceeași perioadă a anului precedent.