Eșecul Angliei la rugby ar putea produce daune de miliarde de lire sterline economiei britanice

Eșecul Angliei la rugby ar putea produce daune de miliarde de lire sterline economiei britanice
Florin Rusu
Florin Rusu
scris 4 oct 2015

Ieșirea prematură a țării gazdă a Campionatului Mondial de Rugby, Anglia, din competiție nu este o tragedie numai pentru federația engleză, antrenori, jucători și fani, ci și pentru o bună parte a economiei britanice. Aceasta va pierde sute de milioane de lire sterline, dacă nu miliarde, ca urmare a vânzărilor mult mai reduse din publicitate, pub-uri sau magazine, dar și a scăderii cotațiilor companiilor pe bursa londoneză.

ITV pierde 1-2 milioane de lire pe meci

Înfrângerea de sâmbătă seara a Angliei în fața Australiei a transformat în realitate cele mai negre coșmaruri ale unor companii engleze, printre care și ITV, televiziunea care deține drepturile exclusive de transmisie a evenimentului în Marea Britanie. ITV va pierde între un milion și două milioane de lire pe meci ca venituri din publicitate ca urmare a necalificării Angliei în fazele superioare ale competiției, a declarat Phil Hall, șeful diviziei de investiți a MediaCom, cea mai mare agenție de publicitate din Marea Britanie, citat de The Telegraph. În opinia acestuia, audiențele la transmisiile de la turneul final se vor prăbuși, ceea ce va conduce la o reducere cu 40% a prețului minutului de publicitate din timpul meciurilor. “Ar putea fi un dezastru pentru ITV”, concluzionează Hall.

Urmărește-ne și pe Google News

“Rezultatul meciului de sâmbătă ar putea avea un efect semnificativ asupra rezultatelor financiare ale ITV din acest an și, totodată, implicații în ceea ce privește evoluția pieței de publicitate și a economiei în general”, declara același Hall agenției AFP înainte de meci.

Înfrângerea Angliei în fața Tării Galilor a fost vizionată sâmbăta trecută pe ITV în medie de 8,3 milioane de telespectatori, vârful de audiență ajungând la 11,6 milioane de spectatori, record pentru un meci de rugby în ultimii 8 ani, susține The Guardian. Ultimul eveniment cu balonul oval care a beneficiat de o audiență mai bună a fost finala din 2007, pierdută de Anglia în fața Africii de Sud, cu 6 la 15.

În comparație, meciul de deschidere, Anglia-Fiji, a avut un vârf de audiență de 9,4 milioane și o medie de 7,8 milioane de telespectatori.

ITV își pune speranța în Țara Galilor, Scoția și Irlanda

Meciurile în care n-a jucat naționala țării gazdă ar putea oferi un indiciu asupra audienței la care se poate aștepta ITV. Italia-Canada a fost urmărit în medie de doar 1,5 milioane de telespectatori, iar meciul decisiv dintre Africa de Sud și Samoa - doar de 2,7 milioane.

Cu tote acestea, ITV își păstra optimismul înaintea meciului.

“O necalificare a Angliei n-ar fi cel mai bun lucru, însă cu Țara Galilor, Scoția și Irlanda jucând atât de bine vom avea în continuare un turneu final interesant de transmis”, declara directorul de programe sportive al ITV, Niall Sloane.

Heineken și pub-uri - victime colaterale

Federația Engleză de Rugby, organizatoarea competiției, și Canterbury, producătorul echipamentului de joc al naționalei engleze, vor avea la rândul lor de suferit în urma rușinosului eșec al Angliei. Optimismul fanilor ca urmare a rezultatelor bune ale echipei favorite determină de obicei o majorare a numărului de tricouri vândute, acesta fiind felul lor de a-și demonstra patriotismul.

Heineken, principalul sponsor al competiției, este altă victimă colaterală a înfrângerii Angliei în fața Australiei.

“Ar fi păcat să pierdem o piață înnebunită după rugby, precum cea engleză”, declara, înaintea meciului, directorul companiei olandeze, Hans Erik Tuijt.

Vânzările din pub-uri și cele de retail vor avea la rândul lor de suferit pentru că fanii, fie că sunt pasionați sau neutri, își vor pierde interesul pentru competiție.

După meciul pierdut cu Țara Galilor, când probabilitatea necalificării Angliei a crescut, Neil Williams, purtător de cuvânt al Asociației Berii și Pub-urilor a declarat că, în opinia sa, “cu cât va evolua mai bine naționala Angliei, cu atât mai bine le va fi pub-urilor”.

Bursa londoneză ar putea suferi de mahmureală

Sute de milioane de lire sterline, dacă nu miliarde, ar putea “dispărea” de pe bursa londoneză în urma eșecului Angliei. Un studiu al profesorului Alex Edmans, de la Business School of London, a evidențiat că înfrângerile țărilor gazdă la turneele finale majore au un impact direct asupra piețelor de capital în zilele următoare dezastrului.

Chiar dacă acest fenomen e mai pregnant în cazul fotbalului, studiul arată că o înfrângere la un turneu major de rugby conduce de obicei la o scădere cu 0,15% a cotațiilor bursiere în ziua următoare meciului.

O analiză a impactului financiar al organizării Campionatului Mondial de rugby în Anglia arăta că economiile statelor gazdă beneficiau de pe urma găzduirii unui asemenea eveniment, efectul pozitiv fiind estimat la aproape jumătate de miliard de lire sterline. Însă în cazurile studiate, echipele gazdă ajungeau cel puțin în semifinală, dacă nu cumva în finală sau chiar deveneau câștigătoarele trofeului.

viewscnt
Afla mai multe despre
rubgy
esec
anglia
bursa
pierderi
pub
bere
heineken
itv