STUDIU eMAG, OLX și elefant.ro sunt platformele online de pe care românii cumpără cel mai des. Prețul, cel mai important criteriu în alegere

STUDIU eMAG, OLX și elefant.ro sunt platformele online de pe care românii cumpără cel mai des. Prețul, cel mai important criteriu în alegere
Profit.ro
Profit.ro
scris 16 mai 2017

Un studiu despre comportamentul consumatorilor români relevă că platformele online preferate de români sunt eMAG, OLX și elefant.ro.

58% dintre participanții la studiu preferă magazinul online eMAG. Clasamentul continuă cu OLX și elefant.ro, cu 12%. Aceiași jucători ocupă primele 3 poziții și în topul platformelor online de pe care românii au făcut cumpărături în ultimele 12 luni, eMAG (73%), OLX (31%) și elefant.ro (26%), urmate de Okazii.ro (18%) și H&M (17%).

Urmărește-ne și pe Google News

Cumpărătorii vizitează magazinele online de 3-4 ori pe săptămână, iar 77% dintre aceaștia fac cumpărături de cel puțin două ori într-un an de la același magazin. Atunci când aleg un magazin online, românii sunt atenți la prețul serviciilor sau al produselor și aleg să facă cumpărături online pentru a economisi timp, relevă o analiză realizată de GPeC și iSense Solutions.

Apa îmbuteliată din magazine, testată obligatoriu cu 3 zile înainte de expirare. În apa de pe raft au fost găsite niveluri depășite de bacterii sau substanțe nocive CITEȘTE ȘI Apa îmbuteliată din magazine, testată obligatoriu cu 3 zile înainte de expirare. În apa de pe raft au fost găsite niveluri depășite de bacterii sau substanțe nocive

Cei ce nu cumpără vizitează magazinele online de aproximativ 5 ori pe an. Totuși, 64% dintre aceștia nu intenționează să facă cumpărături online în următoarele 3 luni, principalele motive fiind teama că produsele vândute online nu corespund realității (69%), imposibilitatea testării produselor achiziționate (53%) sau potențialul fraudării (51%).

Cu o medie de 3 ori pe an, 90% dintre respondenții studiului preferă să achiziționeze din mediul online produse electronice și electrocasnice. Clasamentul continuă cu achiziția de computere, accesorii software și hardware (82%), îmbrăcăminte și încălțăminte (80%), cosmetice și produse farmaceutice (77%), sejururi și servicii de turism (70%), servicii în domeniul telecomunicațiilor (69%), cărți, reviste și DVD-uri (67%) sau produse alimentare și catering (55%).

STUDIU eMAG, OLX și elefant.ro sunt platformele online de pe care românii cumpără cel mai des. Prețul, cel mai important criteriu în alegere
Piața bunurilor de folosință îndelungată a urcat în primul trimestru la 557 milioane euro. Vânzările de smartphone-uri 4G continuă creșterea accelerată CITEȘTE ȘI Piața bunurilor de folosință îndelungată a urcat în primul trimestru la 557 milioane euro. Vânzările de smartphone-uri 4G continuă creșterea accelerată

Într-un an, cele mai mari sume alocate de români pentru cumpărăturile online sunt în turism (1.313 lei / an), pentru achiziția de electronice și electrocasnice (1.076 lei / an), accesorii auto (818 lei / an), calculatoare, produse software și hardware (793 lei / an) sau mobilă și decorațiuni interioare (715 lei / an).

Motivele achiziției din mediul online

72% dintre respondenți aleg un magazin online pentru a economisi timp. 51% dintre români preferă shopping-ul online pentru varietatea mare de produse găsite și posibilitatea de a compara ușor ofertele propuse. Pentru aproape jumătate dintrecumpărătorii online, 48%, prețurile mai accesibile sunt principalul factor de selecție al unui magazin online, în timp ce 43% dintre aceștia spun că și-au găsit produsul dorit doar pe internet. 41% dintre respondenți apelează la ofertele magazinelor online din comoditate, în timp ce 6% dintre aceștia consideră cumpărăturile online ca fiind cele mai populare.

Atunci când aleg să achiziționeze un produs de pe un anumit site, principalele criterii de evaluare sunt: prețul produsului, încrederea pe care o oferă magazinului online, timpul de livrare, calitatea informațiilor de site și ușurința procesului de cumpărare.

Mall-ul Liberty Center atrage noi chiriași și ajunge la peste 70% grad de ocupare CITEȘTE ȘI Mall-ul Liberty Center atrage noi chiriași și ajunge la peste 70% grad de ocupare

Metode de plată cel mai des folosite

Plata în numerar la primirea coletului este pentru 78% dintre respondenți metoda preferată. 50% dintre cei chestionați menționează că plătesc și online folosind cardul, urmată de plata în numerar la sediul magazinului, 17%. Pentru transferul bancar sau folosirea serviciilor de ”bani virtuali” optează 9% dintre românii chestionați.

În ceea ce privește plata online, lipsa încrederii în magazine este principalul motiv pentru care românii nu folosesc cardurile bancare. Frauda se clasează pe locul secund, în timp ce timpul lung de recuperare a banilor în cazului unui retur este un alt motiv suficient de puternic pentru a nu realiza plăți online cu cardul.

Suma maximă medie pe care românii au platit-o folosind cardul bancar a fost de 1.486 lei.
 
Fidelizarea clienților

În ceea ce privește fidelizarea clienților, 13% dintre respondenții studiului nu au cumpărat în ultimul an de la același magazin online pentru că nu au găsit produsul sau serviciul căutat (54%), au găsit oferte mai bune în altă parte (27%) sau nu au fost mulțumiți de serviciile magazinului (3%). De asemenea, 72% dintre respondenții studiului declară că ar avea mai multă încredere în a face cumpărături online dacă ar exista o asociație care să reprezinte interesele consumatorilor.

Atunci când optează spre achiziițiile online, românii sunt atenți și la condițiile de garanție și servisare (84%), politica de retur a magazinului (80%), informații despre procesul de cumpărare și modalitatea de plată (76%). 

viewscnt
Afla mai multe despre
emag
olx
elefant.ro
magazine online