FOTO Continuă extinderea agresivă în România a polonezilor sub brandul Froo. Câte magazine vor deschide în următoarele săptămâni

FOTO Continuă extinderea agresivă în România a polonezilor sub brandul Froo. Câte magazine vor deschide în următoarele săptămâni
scris 2 oct 2024

Rețeaua de magazine de proximitate Zabka din Polonia, care recent s-a extins în România cu brandul Froo, intenționează să deschidă pe piața românească 50 de magazine, până la finalul anului, a anunțat directorul financiar Marta Wrochna-Lastowska.

Pe termen mediu, Zabka vrea să deschidă peste 1.000 de unități pe an, atât în Polonia, cât și în România.

Urmărește-ne și pe Google News

Retailerul polonez de proximitate Zabka a intrat recent și pe piața românească, sub brandul Froo, lansând o extindere agresivă în România.

CONFIRMARE Operatorul celui mai mare lanț de supermarketuri din Portugalia, lide­r al comerțului alimentar din Polonia, amână intrarea în România și alege în schimb Slovacia CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Operatorul celui mai mare lanț de supermarketuri din Portugalia, lide­r al comerțului alimentar din Polonia, amână intrarea în România și alege în schimb Slovacia

La acest moment, Zabka are, sub brandul Froo, 19 magazine în București și unul în Pitești. Toate punctele de vânzare ale lanțului operează în formula parteneriatelor de afaceri cu antreprenori locali.

După cum a anunțat Profit.ro, Zabka și-a alimentat compania din România cu aproape 20 milioane euro pentru deschiderea primelor magazine pe piața locală.

FOTO Continuă extinderea agresivă în România a polonezilor sub brandul Froo. Câte magazine vor deschide în următoarele săptămâni

FOTO Continuă extinderea agresivă în România a polonezilor sub brandul Froo. Câte magazine vor deschide în următoarele săptămâni

FOTO Continuă extinderea agresivă în România a polonezilor sub brandul Froo. Câte magazine vor deschide în următoarele săptămâni

Profit.ro a anunțat recent că retailerul a fixat deschiderea primelor magazine alimentare în România, ținta pentru anul acesta fiind deschiderea unui număr de 200 de spații.

VIDEO AICI

FOTOGRAFII CU PRIMELE MAGAZINE AICI

În paralel cu dezvoltarea magazinelor Froo, compania ia în considerare să aducă pe piața locală și conceptul de magazine autonome Nano.

LISTA Liderul pieței scumpește țigările. Cât vor costa Kent, Rothmans, Viceroy, Pall Mall CITEȘTE ȘI LISTA Liderul pieței scumpește țigările. Cât vor costa Kent, Rothmans, Viceroy, Pall Mall

Primul magazin Zabka Nano a fost deschis in 2021, iar în prezent retailerul deține peste 50 de astfel de locații. Magazinele funcționează în clădiri de birouri, cluburi sportive, dar și în incinta unor retaileri precum Decathlon sau Leroy Merlin.

Dezvoltarea rețelei locale de magazine va fi asigurată de Froo, companie parte din grupul Zabka, în colaborare cu DRIM Daniel Distribuție, la conducerea Froo România fiind numit Radu Trandafir, co-owner și Director General DRIM Daniel Distribuție, 

5 vinuri premium, recomandate de experții Unvinpezi.ro pentru luna iubirii CITEȘTE ȘI 5 vinuri premium, recomandate de experții Unvinpezi.ro pentru luna iubirii

Retailerul polonez de proximitate Zabka, cel mai important de pe această piață, a preluat pachetul majoritar de acțiuni al DRIM Daniel Distribuție FMCG, jucător în domeniul vânzării de bunuri de larg consum (FMCG) din România.

Aceasta este prima investiție majoră a lanțului în afara Poloniei.

Recent, compania poloneză, parte a CVC Capital Partners, și-a propus să devină cel mai mare operator din lume, devansând Amazon.

Cu peste 10.000 de magazine, livrări la domiciliu, soluții digitale și peste 3 milioane de clienți serviți zilnic, Grupul Żabka, având mai mult de 10.000 de angajați, este unul dintre liderii retailului de proximitate modern din Europa.

CVC Capital Partners este una dintre cele mai importante firme de private equity. CVC, înființată în anii 1980 de un grup de capitaliști de risc, printre care Steven Koltes, Donald Mackenzie și Rolly van Rappard, este deținută majoritar de angajații săi. In portofoliul companiei se regăsesc branduri ca Panzani, Douglas, Alvogen, Lipton, multe prezente și în România.

DRIM Daniel Distribuție FMCG este o afacere de familie, având una dintre cele mai mari rețele de distribuție a produselor de tipul FMCG de pe piața locală, cu circa 800 de angajați și aprovizionând circa 12 000 de magazine comerciale tradiționale în 13 țări.

Transavia se pregătește să intre pe nișa de hrană, jucării și accesorii pentru animale de companie. România ocupă primul loc în UE la numărul de proprietari de câini și pisici CITEȘTE ȘI Transavia se pregătește să intre pe nișa de hrană, jucării și accesorii pentru animale de companie. România ocupă primul loc în UE la numărul de proprietari de câini și pisici

Grupul Żabka a fost înființat la începutul anului 2021. Este compus din trei unități principale de business: Żabka Polska, Żabka Digital și Żabka Future. Żabka Polska se concentrează asupra activității de retail și este responsabilă în principal de aspectele operaționale și comerciale ale activității Grupului, inclusiv gestionarea și dezvoltarea rețelei moderne de unități staționare de tipul modern convenience și de rețeaua logistică națională a Grupului

Żabka Future are ca scop crearea de noi afaceri, care sprijină dezvoltarea grupului.

Żabka Digital răspunde de accelerarea construirii celui mai modern ecosistem convenience digital și găsirea sinergiei dintre afacerile digitale deja mature din portofoliul nostru grație tehnologiei.

În 2017, Zabka a primit o injecție de capital de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) în valoare de până la 25 milioane de euro, fondurile fiind folosite pentru investiții “verzi”.

Zabka a fost achiziționat atunci de mai multe fonduri din portofoliul CVC Partners de la Mid Europa Partners, proprietarul lanțului de magazine Profi și al operatorului de servicii medicale private Regina Maria, în schimbul unei sume estimate la circa 1 miliard de euro.

Tranzacția a fost cea mai mare din istoria retailului alimentar polonez și cel mai important exit al unui fond de private equity de pe piața din Polonia. Potrivit presei poloneze, Mid Europa a devenit proprietarul Zebka în 2011, în urma unei investiții de 400 milioane euro.

Vânzările de bunuri de larg consum (FMCG) din România au crescut, în trimestrul al doilea al acestui an, cu 17,3% în termeni valorici față de aceeași perioadă a anului anterior.

Comparativ cu țările din estul Europei, România se situează pe locul al 5-lea în termeni de creștere valorică (+18,3%) în ultimele 12 luni, fiind întrecută de Ungaria, cu o creștere de +22,8%, Kazahstan (+22,7%), Serbia (+19,5%) și Bulgaria (+19,3%).

viewscnt
Afla mai multe despre
żabka
magazine
froo
ipo