România, printre cele mai mari creșteri din UE la transportul feroviar de mărfuri. Nivelul se apropie de cel de dinaintea crizei

România, printre cele mai mari creșteri din UE la transportul feroviar de mărfuri. Nivelul se apropie de cel de dinaintea crizei
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 17 ian 2019

România a avut, în 2017 printre cele mai mari creșteri din Uniunea Europeană la transpotul feroviar de mărfuri, ocupând locul 4 în funcție de evoluția acestor transporturi, potrivit unei analize a biroului european de statistică Eurostat bazat pe ultimele date disponibile.

Transporturile de mărfuri pe cale ferată au urcat, în România, cu 1,5 miliarde de tone-kilometri față de 2016. Pentru România, acesta este al doilea an consecutiv de creștere, iar nivelul transporturilor feroviare de mărfuri începe să se apropie de cel din 2008, anterior crizei financiare globale.

Urmărește-ne și pe Google News

În 2008, aceste transporturi cumulau 14,15 miliarde de tone-kilometri, însă s-au prăbușit, în 2009, la 9,83 tone-kilometri. În 2017, transporturile de mărfuri pe cale ferată au ajuns la 13,78 miliarde tone-kilometri, depășind 13 miliarde de tone-kilometri pentru prima dată în 8 ani.

Românii, pe ultimele locuri în UE în privința cheltuielilor pentru recreere și cultură CITEȘTE ȘI Românii, pe ultimele locuri în UE în privința cheltuielilor pentru recreere și cultură

Cea mai mare creștere a transporturilor feroviare de mărfuri, de 6,2 miliarde de tone-kilometri, a fost înregistrată, în 2017, în Polonia. Top 3 este completat de Ungaria și Lituania.

La nivelul UE, transportul feroviar de mărfuri a crescut, în 2017, cu 13 miliarde de tone-kilometri față de 2016, ajungând la 416 miliarde de tone-kilometri, ceea ce reprezintă o creștere de 3,2%. Evoluția se încadrează în trendul pozitiv din ultimii ani. Totodată, nivelul transportului feroviar din 2017 reprezintă maximul ultimilor 8 ani, după minimul atins în 2009 pe fondul crizei financiare.

În blocul comunitar, 17 state membre au înregistrat creșteri ale transportului feroviar de mărfuri față de 2016. Dintre statele unde au existat scăderi, Germania a avut cel mai pronunțat declin, de 3,9 miliarde de tone-kilometri, urmată de Letonia, cu o reducere de 0,9 miliarde tone-kilometri a acestor transorturi. 

viewscnt
Afla mai multe despre
romania
ue
eurostat
transport feroviar
marfuri
marfar
cale ferata