Buget de peste 135 milioane lei pentru digitalizarea protecției sociale

Buget de peste 135 milioane lei pentru digitalizarea protecției sociale
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 12 apr 2024

Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) a lansat o licitație estimată la 135,9 milioane de lei, fără TVA, pentru achiziționarea de servicii pentru dezvoltarea și implementarea Sistemului Național Integrat de Asistență Socială - SNIAS. Acest sistem va permite digitalizarea domeniului protecției sociale, precum și realizarea sistemului informatic integrat care să asigure interacțiunea online a cetățeanului cu ANPIS și cu instituțiile din subordine.

"Dezvoltarea acestui sistem informatic central în cadrul ANPIS va susține reformele pentru asistența socială, va asigura integrarea, corelarea și managementul optim al tuturor informațiilor, va crește gradul de conștientizare a cetățenilor cu privire la acordarea beneficiilor de asistență socială, precum și gradul de accesibilitate a serviciilor digitale în domeniul muncii și protecției sociale pentru utilizatorii vulnerabili și va duce la eliminarea plăților necuvenite care ulterior trebuie restituite de către beneficiari", se arată într-un comunicat al Ministerului Muncii din luna noiembrie 2023.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO - CITR prezintă cauzele falimentului Euroins: prea mult RCA, prea puține rezerve și contractul de reasigurare cu EIG Re, în urma căruia au fost transferate din companie active financiare de peste 1,5 miliarde de lei CITEȘTE ȘI FOTO - CITR prezintă cauzele falimentului Euroins: prea mult RCA, prea puține rezerve și contractul de reasigurare cu EIG Re, în urma căruia au fost transferate din companie active financiare de peste 1,5 miliarde de lei

Acest proiect de investiții vizează creșterea nivelului de digitalizare a beneficiilor de asistență socială, prin operaționalizarea unei platforme digitale, care va permite gestionarea online a cazurilor în funcție de caracteristicile individuale, printr-un singur punct de contact, fără deplasare la ghișeu, facilitându-se astfel accesul la o gamă largă de servicii publice electronice, la asistență, consiliere și îndrumare.

De asemenea, va fi realizată interoperabilitatea cu alte baze de date relevante, cum sunt cele ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală,  Ministerului Afacerilor Interne - Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor și altele.

Ofertele vor fi deschise la 13 mai 2024.

Viitorul contract se va derula pe o perioadă de 20 ani de la data atribuirii.

viewscnt
Afla mai multe despre
anpis
licitatie
sistem it
servicii sociale