Analiștii estimează o creștere accentuată a vânzărilor de mașini electrice în 2025.
Ultimele previziuni macroeconomice pentru România, așa cum ne văd specialiștii Uniunii, indică un an 2025 mai echilibrat, dar cu stagnare în ce privește deficitele, în lipsa unei schimbări de fond a politicii fiscale. Din același motiv, un avans considerabil vor lua doar datoriile României. Pe plan intern, prețurile vor continua să urce, dar mai puțin, situație valabilă și la salarii.
Benzina se va scumpi cu 17 bani/l, iar motorina cu 16 bani/l în această prima zi a anului 2025, în urma deciziei Guvernului de actualizare cu rata inflației a accizelor, o scumpire mult mai redusă decât cea din acest an, de 72 de bani/l la motorină și 66 bani/l la benzină, efectuată în două etape, pe 1 ianuarie și pe 1 iulie.
România intră și terestru în spațiul Schengen, ceea ce înseamnă eliminarea controlului la granițele cu țări membre UE.
Giganții din comerțul cu amănuntul din SUA sunt cele mai mari companii din lume după veniturile declarate în 2024. În topul global al celor mai mari companii domină, de asemenea, companiile petroliere, cele de tehnologie, sănătate și mai multe din sectorul financiar, cu prezențe notabile din partea companiilor de asigurări de sănătate din SUA.
Ford Otosan, compania mixtă cu sediul în Turcia, care deține uzina de automobile de la Craiova, a reușit să producă un număr record de autovehicule în primele 11 luni ale acestui an și se pregătește să atingă un prag istoric, la finalul lui 2024, potrivit datelor obținute de Profit.ro.
Salariul minim în agricultură și industria alimentară va fi majorat de la 1 ianuarie 2025 la 4.050 de lei, nivel la care a fost stabilit și salariul minim brut pe economie. În prezent, în sectorul agricol salariul minim este de 3.436 lei. Salariul minim în construcții va rămâne și d ela 1 ianaurie la nivrelul de 4.582 lei, potrivit unor modificări aduse ordonanței trenuleț în ședința de Guvern de luni și obținute de către Profit.ro.
Ierarhia producătorilor de automobile la nivel global nu s-a schimbat foarte mult în acest an, chiar dacă în prim plan au apărut companiile chineze, care acaparează cotă de piață lună de lună. BYD este principalul concurent pentru constructorii din linia doua, pentru că podiumul aparține, deocamdată, marilor companii japoneze sau occidentale.
Impozitul pe construcții pentru companii, denumit colocvial ″taxa de stâlp″, reintrodus prin ordonanța-trenuleț adoptată astăzi de Guvern, va fi de 1% din valoarea construcțiilor existente în patrimoniul acestora, față de 1,5%, cât prevedea proiectul de OUG, a declarat ministrul Finanțelor, Tanczos Barna.
Noua ”taxă pe stâlp” nu se va aplica în primele 3 luni din 2025, cât timp va dura redactarea normelor metodologice de aplicare a noilor prevederi, au declarat surse guvernamentale, La rândul său, premierul Ciolacu a anunțat că ministrul Finanțelor va discuta cu marile companii din energie cu privire la această taxă.