Oil Terminal Constanța, operatorul terminalului petrolier de stat de la Marea Neagră, a încheiat un contract în valoare de 31,5 milioane lei, fără TVA, cu OMV Petrom, cel mai mare producător de țiței și gaze din sud-estul Europei, pentru transportul țițeiului timp de un an de zile, potrivit unui anunț publicat pe site-ul Bursei de Valori București (BVB).
Contractul este valabil între 1 iulie 2018-30 iunie 2019, scrie News.ro.
De asemenea, Oil Terminal Constanța a mai anunțat luni, într-un alt comnunicat, că a fost încheiată procedura de selecție a directorului general și a directorului financiar ai societății, în conformitate cu prevederile OUG 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.
”Așa cum a fost comunicat anterior și respectând prevederile legale în vigoare, procedura de selecție a directorului general și a directorului financiar la Oil Terminal a fost desfășurată de Comitetul de Nominalizare și Remunerare mandatat de Consiliul de Administrație fără implicarea unui expert independent specializat în recrutarea resurselor umane. Astfel, urmare încheierii procedurii de selecție și a recomandării Comitetului de Nominalizare și Remunerare, Consiliul de Administrație al societății, întrunit în ședință în data de 2 iulie 2018, a numit în funcția de director general pe Viorel-Sorin Ciutureanu și în funcția de director financiar pe Adriana Frangu”, arată compania.
Durata mandatelor celor doi directori este de patru ani, începând cu 2 iulie 2018 până la data de 1 iulie 2022.
Oil Terminal Constanța a raportat în primul trimestru al anului un profit net de 17.000 lei, de aproape 400 de ori mai mic față de rezultatul net realizat în prima parte a anului trecut, de 6,77 milioane lei.
De asemenea, cifra de afaceri netă a scăzut în primele trei luni ale anului cu 8%, la 33,78 milioane lei. Comparativ cu nivelul realizat la 31 martie 2017, cifra de afaceri a scăzut de la 36,7 milioane lei ca urmare a diminuării cu 33% a veniturilor din depozitare (4,9 milioane lei).
Compania are aproape 1.000 de salariați.
Principalul acționar este statul român prin Ministerul Energiei, deținând 59,62% din capitalul social.
Oil Terminal Constanța are o capacitate de depozitare de circa 1,5 milioane metri cubi și este cel mai mare operator pe mare din portul Constanta, specializat în manipularea țițeiului, produselor petroliere, petrochimice lichide și alte produse finite sau materii prime lichide pentru import, export și tranzit.
Principalii competitori pe piață internă ai Oil Terminal sunt: terminalul din Portul Midia, exploatat de Rompetrol Rafinare, terminalul Unicom-Oil Terminal din Galați, Frial SA Constanța și Minmetal SA Constanța. Principalii competitori pe piața externă sunt: terminalul portului Omisalje din Croația, care a preluat în totalitate tranzitul de țiței către Serbia, și terminalul Reni.
Societatea Oil Terminal este listată la Bursa de Valori București și are o valoare de piață de 88,99 milioane lei.