Procesatorul italian de plăți SIA, prezent pe piața românească prin divizia de gestionare a activităților de e-money P4cards, se extinde în România prin achiziția subsidiarei locale a rivalului amerian First Data Corp, parte a unei tranzacții evaluată la 375 milioane de euro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Pe lângă subsidiara din România, acordul vizează preluarea operațiunilor First Data de emitere și procesare de carduri din Grecia, Croația, Cehia, Ungaria, Serbia și Slovacia.
În 2017, subsidiarele First Data din cele 7 state din Europa Centrală și de Sud-Est au avut vânzări agregate de aproximativ 100 milioane de euro.
CITEȘTE ȘI Piața de IPO-uri este înghețată. Fără ca fondurile de pensii să fie în poziția de a face mutări importante, companiile care pregăteau listări și-au amânat oferteleÎn urma achiziției, SIA va deveni cel mai mare procesator de servicii electronice din regiune, potrivit companiei.
Tranzacția include transferul a circa 1.400 de angajați First Data și va fi finalizată în trimestrul al treilea.
First Data, cel mai mare furnizor de soluții pentru procesarea plăților și tranzacții electronice, deservește circa 6 milioane de comercianți și 4.000 de instituții financiare la nivel mondial. În 2017, compania a obținut venituri de peste 12 miliarde de dolari și un profit net de 1,46 miliarde de dolari.
Compania americană este prezentă în România din 2006, prin subsidiara First Data România, specializată în servicii de call-center. Anul trecut, subsidiara locală a raportat afaceri de 561.000 lei, în scădere de la 733.000 lei în 2016.
Grupul italian SIA furnizează servicii în 48 de țări, având subsidiare în Austria, Germania, România, Ungaria și Africa de Sud și peste 2.000 de angajați. Grupul are, de asemenea, filiale în Belgia și Olanda și reprezentanțe în Anglia și Polonia.
În România, grupul este prezent prin procesatorul de carduri P4cards, companie înființată în 2016, cu activități preponderent în Italia și Germania. Sucursala din România operează un call center cu activități de back office și customer support.
Anul trecut, SIA a obținut venituri de 567,2 milioane de euro.