Afacerile grupului Colgate-Palmolive în România au înregistrat o scădere de 2,5% anul trecut, de la 307,6 milioane de lei rulaj obținut în 2020 (62,218 milioane de euro), an record pentru gigantul american, listat la bursă de la New York, sub simbolul CL. Profitul net al companiei pe piața locală a scăzut de asemenea, de la circa 6,3 milioane de lei la aproape 5,9 milioane de lei.
În 2020, anul pandemiei, business-ul Colgate-Palmolive se majorase cu aproape 13%, înregistrând cea mai mare cifră de afaceri din ultimii 14 ani, însă profitul net era, în continuare, în scădere.
De altfel, în ultimii 4 ani gigantul american a înregistrat profit doar în scădere, fiind departe de sumele record obținute în anii 2008-2010, perioadă în care și-a închis și ultima fabrică pe care o mai deținea în România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De atunci, compania are doar operațiuni de import și distribuție de produse de igienă orală și de îngrijire personală pe piața locală, iar profitul net nu s-a mai apropiat de valorile respective, cu excepția anului 2018, când a raport un profit net de 11,9 milioane de lei, cel mai mare în ultimul deceniu.
Portofoliul companiei include branduri precum Colgate, Palmolive, Elmex, Ajax, Hill’s (mâncare animale) și Axion.
Potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piață Euromonitor pentru Profit.ro, grupul Colgate-Palmolive este liderul pieței de pastă de dinți din România, având o cotă de piață de 38,6%, pe care și-a majorat-o față de 2020, când deținea 38,2% din piață.
CITEȘTE ȘI Just Eat Takeaway.com iese de astăzi din RomâniaGlaxoSmithKline, cu brandurile Sensodyne și Parodontax, deține o cotă de piață de 29,5%, în timp ce Dr Theiss Naturwaren, cu brandul Lacalut, și Procter & Gamble, cu brandul Blend-a-Med, dețin o cotă de piață de 9,4%, respectiv 6,7%.
Românii au cheltuit anul trecut 377,5 milioane de lei (76,354 milioane de euro) pe pastă de dinți. În 2020 această suma se situa la valoarea de 373,1 milioane de lei, iar în 2019 la 369,1 milioane de lei.