Concurența agresivă a tăiat din veniturile producătorului Amigo și Doncafe. "În România, există o tendință de premiumizare: cresc cererea de cafea boabe și consumul în afara locuinței"

Concurența agresivă a tăiat din veniturile producătorului Amigo și Doncafe. "În România, există o tendință de premiumizare: cresc cererea de cafea boabe și consumul în afara locuinței"
scris 19 mar 2019

Vânzările pe piața românească ale grupului israelian Strauss Coffee, producătorul mărcilor de cafea Doncafe și Amigo, au scăzut anul trecut, pe fondul concurenței mai agresive. În primăvara anului trecut, Strauss România a fost somat de Fisc să plătească taxe suplimentare, iar procuratura română investiga compania, cum poate fi văzut mai jos.

Oficialii Strauss au constatat acum că, pe piața din România, "condițiile macroeconomice s-au îmbunătățit, existând o creștere a consumului, dar vânzările au scăzut în 2018, ca rezultat al competiției mai mari, cu efecte negative asupra cantităților vândute". Efectele au fost parțial contrabalansate de o evoluție favorabilă a cursului de schimb.

Urmărește-ne și pe Google News

Astfel, Strauss a avut, în 2018, vânzări de 242 milioane de lei (221 milioane de shekeli) pe piața din România. În lei, vânzările au coborât cu 2,6%, în timp ce în shekeli declinul a fost de doar 0,2%.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Re/Max România, tranzacții de 155 milioane euro și vizează o creștere de 40% la nivelul comisioanelor. Topul orașelor cu cele mai multe afaceri semnate CITEȘTE ȘI Re/Max România, tranzacții de 155 milioane euro și vizează o creștere de 40% la nivelul comisioanelor. Topul orașelor cu cele mai multe afaceri semnate

"În România, 2018 a fost caracterizat de o concurență agresivă și reduceri de preț introduse de rivali, cu scopul de a crește cota de piață. Compania ia măsuri pentru a face față concurenței, concentrându-se pe vânzări promoționale și întărirea brandurilor. În plus, compania a intrat, în 2017, pe piața aparatelor de cafea și capsulelor, cu brandul BeanZ, cu scopul de a-și întări poziția pe piața românească", afirmă reprezntanții grupului israelian.

Totodată, Strauss menționează că, pe piețele din România și Polonia, există un trend de "premiumizare", caracterizat de creșterea cererii de cafea prăjită boabe și a consumului în afara locuinței.

În aceast context, compania a deschis, în 2017, o mini-cafenea proprie în Promenada Mall, sub bradul BeanZ. Totodată, proprietarii braseriilor Doncafe (care nu fac parte din grupul Strauss), au lansat, în parteneriat cu grupul Strauss, un nou concept de braserie, 5ensi.

Pe piața R&G (cafea prăjită și măcintată) din România, principalul competitor al Strauss este joint-venture-ul Jacobs Douwe Egberts (JDE), grupul israelian ocupând locul al doilea în funcție de cota de piață. Pe piața cafelei instant, principalii concurenți ai Strauss sunt JDE și Nestle, israelienii fiind lideri.

Grupul israelian Strauss, care controlează Straus Coffee, activează pe piața locală de peste 20 de ani și deține o unitate de producție în București. În septembrie 2014, Strauss Coffee a finalizat tranzacția prin care a preluat brandul de cafea solubilă Amigo, comercializat în principal în România, de la Cia Iguacu De Café Soluvel, pentru 20 milioane dolari.

În primăvara anului trecut, Strauss România a fost somat de Fisc să plătească taxe suplimentare de circa 17,5 milioane lei (inclusiv dobânzi și penalități). Simultan, procuratura română investiga dacă producătorul de cafea ar trebui să răspundă penal pentru fapte considerate drept nereguli de către ANAF.

viewscnt
Afla mai multe despre
straus coffee
vanari doncafe
consum cafea
vanzari cafea boabe
beanz
5ensi