Bonami: Clienții din alte țări tind să cumpere mai mult online, dar românii sunt mai reticenți

Bonami: Clienții din alte țări tind să cumpere mai mult online, dar românii sunt mai reticenți
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 24 feb 2022

Retailerul ceh de mobilă și decorațiuni Bonami anticipează că afacerile sale pe piața românească vor stagna, în 2022, pentru al doilea an conscutiv, după o creștere puternică în anii precedenți.

"Stagnarea reprezintă o consecință firească a relaxării restricțiilor și revenirii la nornalitate, adică redeschiderii magazinelor fizice", afirmă CEO-ul Bonami, Pavel Vopařil.

Urmărește-ne și pe Google News

Potrivit acestuia, românii sunt încă mai reticenți la achiziții online decât clienții din alte țări.

Multicom, distribuitorul de materiale de construcții și bricolaj, a ajuns în 2021 la 19 milioane de euro cifră de afaceri CITEȘTE ȘI Multicom, distribuitorul de materiale de construcții și bricolaj, a ajuns în 2021 la 19 milioane de euro cifră de afaceri

"Clienții din alte țări tind să cumpere mai mult online, în timp ce un procent mare de români preferă în continuare centrele comerciale sau magazinele fizice. Există și unele diferențe în ceea ce privește preferințele de stil, deoarece mulți clienți preferă stilul scandinav, minimalist și știm că acest lucru nu este atât de comun în România. În acest an, avem în plan să consolidăm categoriile existente, să avem o ofertă mai bună în ceea ce privește stilurile și prețurile, dar vom adăuga și câteva categorii de produse noi, precum mobilier modular sau produse pentru bucătărie", adaugă Vopařil.

În 2020, Bonami  a inaugurat primul magazin fizic, în Praga. Compania ia în calcul să deschidă, pe viitor, și alte magazine, atât în Cehia, cât și pe celelalte piețe unde compania este prezentă, inclusiv în România. Nu există însă un plan concret în acest sens.

"Evaluăm cu atenție opțiunile, însă momentan nu avem un plan sepcific pentru deschiderea unui magazin în România", explică CEO-ul.

Aeroporturile din România investesc în tehnologii de ultimă generație CITEȘTE ȘI Aeroporturile din România investesc în tehnologii de ultimă generație

Creșterea înregistrată anul trecut de companie pe toate piețele sale a fost de 25%. Piața românească a stagnat, după o creștere de 40% în anul precedent. Cifra de afaceri în 2021, în România, a fost de 10 milioane de euro, nivel la care ar urma să rămână și în 2022.

Bonami a intrat pe piața locală în octombrie 2016. România a fost a treia piață străină pe care retailerul online a decis să se lanseze, după Slovacia și Polonia.

Anul 2021 a marcat extinderea în noi țări, Bonami adăugând în portofoliul său 4 noi piețe: Letonia, Lituania, Croația și Slovenia. În 2018, compania a intrat și în Ungaria.

viewscnt
Afla mai multe despre
bonami
retailer
mobila
home&deco
retailer ceh