Primăria Capitalei, condusă de Nicușor Dan, pregătește un proiect care ar veni în folosul dezvoltatorilor imobiliari și nu neapărat al cetățenilor. Astfel, oamenii care vor dori să-și cumpere un apartament ar putea fi obligați să-și cumpere și un loc de parcare, chiar și în situația în care nu dețin o mașină.
De aproape 18 luni de când a devenit edil al Capitalei, Nicușor Dan încă nu a rezolvat problema traficului și a locurilor de parcare din București, cu toate că acestea s-au numărat între marile sale promisiuni din campania electorală, arată România TV. Încă din plină campanie electorală făcea o declarație care i-a îngrijorat pe mulți bucureșteni: „orice loc de parcare in oraș trebuie să coste”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În septembrie 2021, primarul general anunță că muncipalitatea elaborează un nou regulament de parcare prin care ar urma să fie asigurate spații pentru banda unică sau pentru pistele de biciclete.
„Cercul vicios în care noi ne învârtim de ani de zile este că oamenii nu renunță la mașină, pentru că transportul public nu merge. Nerenunțând la mașină, o parchează pe prima bandă, legal sau ilegal, în funcție de caz, și atunci nu ai loc să pui benzi pentru transportul public. Acesta este cercul vicios în care ne învârtim de ani de zile. O să vedeți foarte curând o propunere de regulament de parcare. Nu o să fie iubită de o parte din oameni, o să fie iubită de alta”, a declarat Nicușor Dan, pentru TVR 1, în 29 septembrie 2021.
La nivelul Primăriei Capitalei, conform sursei citate, se discută intens despre o măsură prin care municipalitatea ar putea fi „scutită” de povara creării de noi locuri de parcare. Viitorii proprietari de apartament ar urma să fie obligați să-și cumpere și un loc de parcare. Condiționarea ar urma să fie aplicată și celor care nu dețin o mașină, au declarat surse politice.
O astfel măsură ar putea deveni o mare problemă pentru cei care vor să-și cumpere o locuință în București. Motivul: un loc de parcare este vândut în prezent de dezvoltatorii mobiliari cu aproape 10.000 de euro, iar acest lucru ar putea duce la o creștere substanțială a prețurilor apartamentelor în Capitală.
Dacă ideea scandaloasă va deveni realitate, principalii beneficiari ar urma să fie în principal investitorii în imobiliare.
Confruntată cu o creștere semnificativă a numărului de mașini în Capitală, Consiliul General a emis hotărârea 66/2006 care stabilește că orice construcție nouă trebuie să asigure un minim de locuri de parcare în incintă.
„5.1.1. Se va asigura minim 1 (un) loc de parcare la o locuință a carei suprafata construita desfașurată este de maxim 100mp;
5.1.2.Se vor asigura minim 2 (doua) locuri de parcare la o locuinta a carei suprafata construită desfasurată este mai mare de 100mp”
În aceste condiții, investitorii au construit blocuri cu locuri de parcare pentru fiecare apartament, însă aceste locuri se vând separat la prețuri pe care nu și le permit toți românii. Astfel, șoferii preferă să scutească o sumă considerabilă de bani parcând gratuit pe trotuar.
Revoltați, unii bucureșteni îi cer lui Nicușor Dan să îi amendeze pe șoferii care parchează pe trotuar, pentru a descuraja această practică.