Studiile arată că 44% dintre români sunt bine și foarte bine informați în ceea ce privește asigurările, dar, cu toate acestea, populația României continuă să fie vulnerabilă, chiar foarte vulnerabilă în fața riscurilor de zi cu zi din cauza lipsei de asigurări de sănătate și de viață, a declarat directorul general și președintele UNSAR, Alexandru Ciuncan, la PROFIT NEWS TV - Maratonul de Educație Financiară.
Evenimentul a fost susținut de Asociația Administratorilor de Fonduri din Romania (AAF), Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), Banca Transilvania, Bursa de Valori București, Cornerstone Communications, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), Depozitarul Central, Garanti BBVA, SIF Muntenia, Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR), Revolut, XTB
"O societate mai informată este una mai bine pregătită în fața riscurilor și provocărilor. Trebuie să aducem serviciile financiare bancare și nonbancare și, bineînțeles, asigurările mai aproape de români ca să putem vorbi de o economie mai rezilientă. Noi ne uităm la rezultatele studiilor pe care UNSAR le realizează cu IRES an de an, avem inclusiv un barometru UNSAR-IRES, și i-am întrebat pe români în ultimii trei ani cât de informați sunt în privința asigurărilor. Răspunsul este că 44% dintre români spun că sunt bine și foarte bine informați în ceea ce privește asigurările. În pofida acestor cifre, care prezintă o percepție, populația României continuă să fie vulnerabilă, chiar foarte vulnerabilă în fața riscurilor de zi cu zi din cauza lipsei de asigurari de sănătate și de viață", a afirmat Ciuncan.
Un studiu recent al Comisiei Europene a scos în evidență că 42% dintre europeni, în medie, au o asigurare de viață, comparativ cu 8% în România. În cazul asigurărilor de locuințe, 63% dintre europeni au o astfel de poliță, comparativ cu 20% în România.
CITEȘTE ȘI Altex România preia o creanță bancară asupra Vivre Deco, în valoare de 4,6 milioane de euro"Pe CASCO, o poliță facultativă, procentul mediu este de 58%, în timp ce în România avem 10%. E adevărat că și parcul auto național este unul îmbătrânit și, implicit, foarte greu de asigurat. Cam pe aici suntem dacă ne întrebăm dacă românii sunt pregătiți să facă față unor situații dificile", a arătat șeful UNSAR.
În ultimii ani se manifestă un interes în creștere al românilor pentru asigurările de sănătate, de călătorie și pentru locuințe.
"Asta-i partea plină a paharului. Partea mai puțin plină a paharului este că educația financiară nu este un panaceu universal. E bine că au loc campanii de informare, că se fac eforturi în această direcție, dar este nevoie de politici publice care să ne ajute, e nevoie de întărire pe zona supraveghere, pe zona de reglementare, pe partea de încredere, unde clar este mult de lucru", a spus Ciuncan.
El este de părere că industria asigurărilor, pentru o mai bună apropiere de consumatori, trebuie să simplifice modul în care explică obiectul de activitate al companiilor de profi și care sunt beneficiile polițelor de asigurare.
"Trebuie să fim mai aproape de tineri și putem atinge obiectiv prin comunicare susținută pe zona digitală. Internetul a devenit o importantă sursă de informații utilizată de toată lumea. Trebuie să lucrăm și vedem pași făcuți de industrie în direcția dezvoltării unei noi generații de produse de asigurare", a mai spus șeful Uniunii.