Grupul elvețian Nestle, cel mai mare producător mondial de cafea, va continua să majoreze prețurile și să reducă dimensiunea pungilor pentru a limita impactul prețurilor mai mari la boabele de cafea asupra profiturilor sale, transmite Bloomberg.
De asemenea, majorările de prețuri ar putea afecta și capsulele Nescafe și Nespresso, a declarat directorul diviziei de cafea de la Nestle, David Rennie, la o întâlnire cu investitorii, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Nu suntem imuni la prețul cafelei, dimpotrivă. Dar am luat măsuri pe partea de prețuri și vom continua să facem acest lucru”, a spus Rennie. Potrivit acestuia, începând din 2022 și până în prezent Nestle majorat prețurile de două ori, dar grupul elvețian are avantajul că portofoliul său de produse include cafea instant și este mai puțin dependentă de cafeaua prăjită sau cafeaua măcinată decât unii din competitorii săi.
Nestle speră să atragă mai mulți clienți prin oferirea unei game variate de dimensiuni ale pachetelor de cafea. De asemenea, noua tehnologie de extracție a Nestle permite obținerea unei cantități mai mari de cafea din fiecare boabă, fără a afecta calitatea, a precizat un purtător de cuvânt al grupului elvețian.
Prețurile la cafea au crescut semnificativ în acest an, după ce evoluțiile meteo nefavorabile din țările care sunt principali furnizori precum Brazilia și Vietnam au provocat îngrijorări cu privire la starea recoltelor. Cotațiile futures la cafea arabica au crescut cu aproximativ 50% în acest an. În paralel, cotațiile futures la cafea robusta, utilizată la prepararea cafelei instant, au crescut cu aproape 65%.
Nestle este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, prezentă în 189 de țări și având peste 300.000 de angajați. Grupul Nestle este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se Nescafe, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN.
Grupul Nestlé raportează vânzările pe primele nouă luni ale anului 2024 și anunță o creștere organică de 2,0%, cu o creștere internă reală pozitivă (RIG). RIG a fost de 0,5%, într-un mediu de scădere a cererii consumatorilor și de acțiuni întreprinse în al treilea trimestru pentru a reduce stocurile clienților.
Pricingul a fost de 1,6%, în scădere în urma creșterilor fără precedent din ultimii doi ani. Vânzările totale raportate s-au ridicat la 67,1 miliarde CHF (9 luni-2023: 68,8 miliarde CHF), în scădere cu 2,4%. La nivelul întregului an 2024, compania se așteaptă să aibă o creștere organică a vânzărilor de aproximativ 2%.
Laurent Freixe, Nestlé CEO, a comentat: “Am înregistrat o creștere organică a vânzărilor, determinată de o creștere internă reală pozitivă. Cererea consumatorilor a scăzut în ultimele luni și ne așteptăm ca tendința să rămână aceeași. Având în vedere această context și acțiunile de reducere a stocurilor clienților în al patrulea trimestru, ne-am actualizat perspectivele pentru întregul an, și previzionăm o creștere organică a vânzărilor de aproximativ 2%, în linie cu primele nouă luni”.
CITEȘTE ȘI PepsiCo promovează un nou român în managementVânzări la nivel de grup
Creșterea organică a fost de 2,0% pentru cele nouă luni, similară cu 2,1% obținută în prima jumătate a anului. RIG a fost de 0,5%, afectat de cererea consumatorilor și de consecințele generate de tensiunile geopolitice. Pricingul fost de 1,6%, continuând să se normalizeze după creșteri fără precedent în ultimii doi ani. În al treilea trimestru, creșterile de prețuri la categoriile de Dulciuri și Cafea generate de costurile mai mari ale materiilor prime au fost parțial compensate de impactul activității promoționale în alte categorii precum Hrană pentru Animale de companie . Din punct de vedere geografic, creșterea organică a fost determinată de piețele emergente și Europa, care împreună au compensat o ușoară scădere în America de Nord. Pe piețele dezvoltate, creșterea organică a fost de 1,1%, cu pricing și RIG pozitive. Pe piețele emergente, creșterea organică a fost de 3,5%, condusă de pricing cu RIG pozitiv.
Zona Europa
- 9 luni-2024: creștere organică de 3,3%: 0,8% RIG; Pricing de 2,5%.
Vânzări 9 luni-2024 | Vânzări 9 luni-2023 | RIG | Pricing | Creștere organică | |
Zona Europa | CHF 13,9 miliarde | CHF 14,1 miliarde | 0,8% | 2,5% | 3,3% |
Creșterea organică a fost de 3,3%. RIG a fost de 0,8%, devenind ușor negativ în al treilea trimestru, reflectând cererea consumatorilor și delistări temporare în retail. Pricing-ul a fost de 2,5%. Vânzările raportate au scăzut cu 1,8%, la 13,9 miliarde CHF. Zona a înregistrat câștiguri de cotă de piață la categoriile Hrana pentru animale de companie și Cafea solubilă.
În funcție de categoria de produse, cel mai mare contributor la creștere a fost Purina PetCare, care a înregistrat o creștere medie de o singură cifră, determinată de mărcile premium Purina ONE, Gourmet și Pro Plan. Categoria de Cafea a înregistrat o creștere medie de o singură cifră, condusă de cafeaua solubilă NESCAFÉ și produsele Starbucks. Categoria Dulciuri a înregistrat o creștere medie de o singură cifră, alimentată de impulsul continuu pentru KitKat și mărcile locale cheie. Nestlé Professional a înregistrat o creștere medie de o singură cifră, condusă de soluțiile pentru băuturi.
CITEȘTE ȘI Hell suspendă producția de băuturi energizanteRezultatele financiare ale Nestlé România pe primele nouă luni al anului 2024
„Pe primele nouă luni ale acestui an, Nestlé România a înregistrat o creștere organică de 5,7%. Ne dorim să ne consolidăm performanța de până acum și să marcăm al unsprezecelea an consecutiv de creștere, așa cum ne-am stabilit ca obiectiv la început de an”, spune Silvia Sticlea Country Manager, Nestlé România.