Meta Platforms a suferit o înfrângere majoră, care ar putea submina grav afacerile sale de publicitate de pe Facebook și Instagram, după ce autoritățile de reglementare ale Uniunii Europene au constatat că a forțat în mod ilegal utilizatorii să accepte reclame personalizate.
Urmărește-ne și pe Google News
Meta a fost amendată cu 390 de milioane de euro de către principalul organism de supraveghere a confidențialității din Uniunea Europeană, din cauza modului în care sunt utilizate datele utilizatorilor pentru reclame personalizate pe Facebook și Instagram, și a primit un ultimatum pentru a-și alinia serviciile la legislația UE.
Amenda nu este principala problemă pentru companie, însă necesitatea de a schimba politicile legate de reclame personalizate ar putea avea un impact major. Meta are la dispoziție trei luni pentru a se asigura că prelucrarea acestor informații respectă normele UE, a precizat Comisia irlandeză pentru protecția datelor, potrivit Bloomberg.
CITEȘTE ȘI Twitter nu și-a mai plătit chiria. Elon Musk scoate la licitație mobilier de birou și aparate din bucătăria companiei
CITEȘTE ȘI Twitter nu și-a mai plătit chiria. Elon Musk scoate la licitație mobilier de birou și aparate din bucătăria companiei
Autoritatea a sancționat Facebook cu o amendă de 210 milioane de euro și Instagram cu încă 180 de milioane de euro, după ce a ajuns la concluzia că termenii de utilizare Meta, care cer utilizatorilor să accepte reclame personalizate la înscrierea în serviciile de socializare, încalcă normele UE, mai exact Regulamentul general privind protecția datelor - GDPR.
Autoritatea irlandeză este principalul organism de supraveghere pentru unele dintre cele mai mari firme de tehnologie din Silicon Valley, inclusiv Meta, care și-au stabilit sediul european în Irlanda. Investigațiile au urmat plângerilor depuse în 2018 împotriva Facebook și Instagram, vizând noile reguli ale Meta. În baza acestora, utilizatorilor li s-a cerut să accepte noile condiții "contractuale" dacă doresc să acceseze serviciile.
New York Times notează că decizia este una dintre cele mai importante hotărâri de când UE a adoptat o lege istorică privind confidențialitatea datelor, menită să limiteze capacitatea Facebook și a altor companii de a colecta informații despre utilizatori fără consimțământul lor prealabil (GDPR).
Legea a intrat în vigoare în 2018.