Marii producători mondiali de bere speră că vremea călduroasă, și o serie de mari evenimente sportive care vor avea loc în vara acestui an, îi vor ajuta să își revină după an 2023 dificil, transmite Bloomberg.
Heineken NV, Carlsberg AS și Anheuser-Busch InBev NV se numără printre producătorii de bere care vor beneficia dacă vremea bună va coincide cu Campionatul European de Fotbal 2024, care se va desfășura în lunile iunie și iulie, estimează analiștii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În general, campionatele europene de fotbal contribuie la creșterea vânzărilor de bere în Europa, în special în marile țări, precum Marea Britanie, Franța, Spania, Italia și Germania, susține analistul Bloomberg Intelligence, Duncan Fox. Dacă aceste țări vor ajunge în etapele finale ale turneului din acest an, așa cum este de așteptat, producătorii de bere ar putea beneficia de o creștere a volumelor de vânzări. Cotele la pariuri arată că aceste țări sunt favorite, în frunte cu Anglia. Potrivit Statista, Germania, Marea Britanie și Spania se numără printre primii 10 mari consumatori de bere la nivel mondial, scrie Agerpres.
"Dacă vom avea un "scenariu de tip Goldilocks" (-caracterizat printr-o creștere economică moderată și o inflație scăzută-nr.) al unei veri frumoase, Anglia joacă finala cu Italia, sau Anglia versus Franța, desigur că asta ar ajuta foarte mult industria", susține analistul Barclays, Laurence Whyatt.
Producătorii de bere, inclusiv Carlsberg, se așteaptă ca vremea mai bună să ducă la creșterea vânzărilor în vara acestui an, după ce ploile de anul trecut au făcut ca oamenii să evite cârciumile și în cele din urmă să bea mai puțină bere. Directorul general de la Heineken, Dolf van den Brink a catalogat vara anului trecut drept una "dură", din cauza ploilor abundente care au căzut în Europa în lunile iulie și august și care i-au ținut pe oameni în casă. Berarii ar putea să beneficieze de o vreme mai bună în 2024, Administrația de meteorologie din Marea Britanie prognozând o vreme mai caldă decât cea de anul trecut.
În schimb, pentru producătorii de coniac, votcă și aperitive, perspectivele nu arată prea bine. Producătorii europeni de băuturi spirtoase au avut dificultăți în a menține performanțele din timpul pandemiei pe piața din SUA, unde ajutoarele financiare guvernamentale și restricțiile privind izolarea la domiciliu au dus la o explozie a cheltuielilor consumatorilor pentru cocktailuri, spune Laurence Whyatt. În plus, producătorii europeni de băuturi spirtoase sunt mai expuși pe piața din SUA decât berarii europeni.
"Exista o așteptare că obiceiurile oamenilor se vor menține, că dacă ai învățat să prepari cocktailuri acasă vei continua să faci asta și după terminarea carantinei. Dar ceea ce arată datele din ultimul an, este că toată această creștere din timpul pandemiei s-a pierdut", spune Laurence Whyatt.
Cu toate acestea, cocktailurile nu au ieșit complet din cursă. De exemplu, grupul britanic de distribuție J Sainsbury Plc spune că se așteaptă ca popularitatea băuturilor pe bază de rom și tequila să crească, și de asemenea se așteaptă ca oamenii să înceapă să consume diferite tipuri de cocktailuri de tip Spritz, dincolo de versiunea clasică pe bază de Aperol. Și deși berea ar putea înregistra performanțe bune în această vară, este de asemenea mult prea vulnerabilă la inflație. Berarii au fost forțați să crească prețurile pentru a putea menține veniturile pe creștere, pe măsură ce consumatorii reduc cantitățile pe care le consumă.