Societatea Națională de Radiocomunicații (SNR) a anulat, săptămâna trecută, licitația pentru rețeaua de televiziune digitală, după ce comisia de reevaluare a respins oferta depusă de Frontal Communication, declarată inițial admisibilă și singura rămasă în cursă, au declarat surse din piața telecomunicațiilor pentru Profit.ro.
"Comisia de reevaluare a SNR a anunțat Frontal Communication, în data de 28 martie, că a respins oferta depusă ca fiind necoformă cu prevederile caietului de sarcini. Conform legislației, anunțul privind anularea procedurii este publicat pe www.e-licitatie.ro, unde statusul actual al licitației este «în desfășurare», în termen de 10 zile de la momentul comunicării rezultatului reevaluării, respectiv la 7 aprilie", au declarat sursele citate.
SNR a inițiat, în mai anul trecut, o licitație pentru realizarea unei rețele naționale de televiziune digitală (prima parte) în baza unei licențe (multiplex), contractul fiind estimat la 101,6 milioane de lei, fără TVA, pentru o perioadă de un an.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Două luni mai târziu, SNR a primit oferte din partea asocierilor formate din Frontal Communication și GatesAir Inc (SUA), alături de Prime Telecom (subcontractant), respectiv Ericsson Telecommunications Romania și Ericsson AB (Suedia).
În august, operatorul a declarat câștigătoare oferta asocierii Ericsson Telecommunications Romania și Ericsson AB.
Nemulțumită de rezultatul evaluării ofertelor, Frontal Communication a contestat raportul la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), care a respins însă plângerea o lună mai târziu.
Ulterior, Frontal Communication a contestat decizia CNSC și la Curtea de Apel București, care, după mai multe termene, a admis plângerea în luna februarie a acestui an.
Astfel, Curtea de Apel București a obligat SNR să reevalueze ofertele pentru licitația privind trecerea la TV digitală.
"Curtea constată că ofertantul declarat câștigător (grupul suedez Ericsson – n.r.) a prezentat o ofertă inacceptabilă întrucât nu a dovedit experiența similară solicitată de autoritatea contractantă. În ceea ce privește oferta tehnică, Curtea constată că oferta declarată câștigătoare era neconformă (…) Curtea constată că se impune reevaluarea ofertelor cu consecința respingerii ofertei declarate câștigătoare, aceasta fiind atât inacceptabilă, cât și neconformă", se arată în motivarea instanței consultată de Profit.ro.
CITEȘTE ȘI Asociațiile de afaceri: Mai există spațiu semnificativ de îmbunătățire, flexibilizare și simplificare a formularului de TVADirectorul general al Frontal Communication, Sebastian Bănică, a declarat pentru Profit.ro, în martie, că societatea și partenerii săi pot realiza proiectul până la finele acestui an, când expiră termenul de trecere a României la televiziune digitală.
"Frontal Communication nu comentează deciziile justiției. Suntem convinși că beneficiarul va implementa această decizie definitivă cu celeritate, respectînd integral deciziile Curții de Apel. Ce putem reconfirma este angajamentul nostru ferm, alături de cel al partenerilor GatesAir USA (fost Harris Corporation) și Rohde&Schwarz Germania, în implementarea cu sucess a proiectului până în ultimul trimestru 2016, astfel încât România să își respecte toate obligatiile ce iî revin aferent tranziției de la televziunea analogică la cea digitală", a declarat Sebastian Bănică în 4 martie.
Frontal Communication este deținută de General Communications GmbH (Austria) - 90% și Elisateth Mayer (cetățean austriac) - 10%.
Scopul proiectului îl reprezintă, potrivit documentației licitației, implementarea multiplexului 1 în banda UHF, condiționat, free to air, cu acoperire națională, în sistem DVB-T2, conform licenței deținută de SNR, pe care se vor transmite programe publice și comerciale de televiziune și care va asigura o acoperire în recepție fixă de minim 90% din populația țării până la data de 31 decembrie 2016.
"Ofertantul va trebui să prezinte acte doveditoare de la operatorii din țările în care a furnizat și integrat soluții DVB-T/T2 (transport, emițătoare, monitorizare) pentru rețele naționale terestre", se arată în caietul de sarcini al licitației.
CITEȘTE ȘI Lansarea eMAG în Polonia sub denumirea emag.pl va fi în toamnăPotrivit datelor SNR din luna iunie anul trecut, prima licență ar fi trebuit să acopere 50% din populația României până la finele anului trecut și aproximativ 90% până în decembrie 2016.
Multiplexul DVB-T2 poate asigura transmiterea unui număr de 16 programe TV în format Standard Definition (SD) sau o combinație de programe SD-HD (High Definition).
Un multiplex digital (licență) reprezintă un grup de servicii de programe radio, TV și alte servicii multimedia transmise de la stații de emisie către utilizatorii finali pe cale radio terestră.
În iunie 2014, SNR a câștigat trei licențe de TV digitală (multiplexe) pentru suma de 1,02 milioane de euro, în urma unei licitații organizate de autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM).
Tranziția de la emisia analogică terestră de televiziune la cea digitală trebuia să se încheie la 17 iunie 2015, conform Acordului Geneva 2006 semnat de România și a strategiei din acest domeniu adoptate de Guvern.
România nu a reușit să respecte prevederile acestui acord și autoritățile au prelungit termenul până la 31 decembrie 2016. Până la expirarea acestui termen, doar programele TVR mai pot fi recepționate în format analog prin intermediul unei simple antene TV. Restul progamelor TV pot fi recepționate numai prin încheierea unui abonament cu un furnizor specializat.
Potrivit datelor Ministerului Comunicațiilor, peste un milion de români, în special din mediul rural, recepționează programele TVR și câteva posturi TV private în format analogic.
CITEȘTE ȘI Confirmare: Mircea Herăstrău a fost numit la conducerea RadiocomA doua parte a proiectului de trecere la televiziunea digitală va fi realizată de asocierea Frontal Communication și Imagine Communications EMEA (Marea Britanie), precum și de Ericsson Telecommunications România și RomTek Electronics. Valoarea contractului pentru cele trei loturi ale licitației se ridică la 11 milioane de lei, fără TVA.
SNR este cel mai mare jucător local în domeniul broadcasting-ului (difuzare și transport programe radio și TV). De asemenea, SNR este furnizor de rețele și servicii de comunicații, transfer de date și Internet.
În 2014, afacerile companiei au atins 331,4 milioane de lei, de la 330,5 milioane de lei în 2013, și pierderea netă a scăzut la 1,7 milioane de lei, comparativ cu 9,2 milioane de lei în urmă cu un an.