Spotify completează listele de melodii cu „artiști inventați”, pentru a-și reduce cheltuielile și a-și crește profiturile, arată o analiză publicată de Harper’s Magazine.
Platforma suedeză ar folosi în acest sens o soluție numită Perfect Fit Content, lansată în 2017 ca o modalitate de a prioritiza profitabilitatea.
Cu aceasta, Spotify adaugă în listele de melodii muzică mai ieftină, furnizată de o serie de parteneri, pentru a plăti mai puțini bani artiștilor.
CITEȘTE ȘI Apple Music își extinde portofoliul de posturi radioPartenerii Perfect Fit Content produc muzică pe care o distribuie sub sute de profiluri false de artiști, care au pagini dedicate goale, fără vreo descriere sau biografie.
„Dacă cifrele cresc, atunci continuăm să înlocuim din ce în ce mai multă muzică reală, pentru că, dacă utilizatorul nu observă, atunci este în regulă" - aceasta pare să fie politica internă privind practica folosită, conform unui angajat.
Cele mai multe liste de melodii afectate de muzica artiștilor inventați sunt din genuri precum jazz, clasic, ambient și hip-hop lo-fi.
Liste de melodii precum Ambient Relaxation, Deep Focus, Cocktail Jazz și Bossa Nova Dinner sunt compuse aproape în totalitate din melodii ale unor artiști care nu există în realitate. Multe dintre acestea se bănuiește că au fost generate cu ajutorul inteligenței artificiale.
Deși compania neagă practica, CEO-ul Daniel Ek a menționat într-o conferință trimestrială cu investitorii de anul acesta că „crearea conținutului” a costat „aproape zero”.