Shein, gigantul modei rapide cunoscut pentru hainele sale ultra-ieftine, poate continua să ofere prețuri accesibile atâta timp cât tarifele comerciale propuse de fostul președinte Donald Trump sunt ”aplicate egal,” a declarat Donald Tang, președintele executiv al companiei în cadrul unui interviu acordat CNBC la Forumul Economic Mondial de la Davos.
”Accesibilitatea este un pilon important... Este tot pachetul, este valoarea pentru bani,” a afirmat Tang, subliniind importanța menținerii prețurilor scăzute, scrie News.ro.
Pe parcursul campaniei sale, Trump a propus tarife de până la 60% pentru importurile din China, unde Shein își produce în principal hainele. Însă, ulterior, și-a relaxat poziția, sugerând un tarif de 10%.
Întrebat dacă Shein va putea menține prețurile ultra-scăzute dacă aceste tarife vor fi implementate, Tang a evitat să precizeze dacă compania va crește prețurile, dar a sugerat că Shein va rămâne competitivă, atâta timp cât tarifele impuse Chinei nu sunt mai mari decât cele aplicate altor regiuni.
Planurile Shein pentru IPO se mută la Londra
Shein, care a cunoscut o ascensiune meteorică în ultimii ani, planificase inițial o ofertă publică inițială (IPO) în Statele Unite. Cu toate acestea, compania a renunțat la aceste planuri din cauza sentimentului politic negativ față de companiile de origine chineză și a ales Londra ca alternativă.
Întrebat despre IPO-ul din Londra, Tang a refuzat să comenteze detalii specifice, dar a explicat de ce compania dorește să devină publică.
CITEȘTE ȘI Americanii se pregătesc să plătească mai mult pe avocado, cafea și alte mărfuri din afară, după promisiunea lui Trump de a taxa importurile”A fi o companie publică înseamnă să adopți un mecanism universal și unic de responsabilitate,” a spus acesta, adăugând că încrederea publicului este ”crucială” pentru creșterea pe termen lung.
Shein rămâne un jucător important pe piața modei rapide, dar viitorul său depinde de modul în care tarifele comerciale globale și strategiile de expansiune vor evolua.