Rezultatele trimestriale ale Inditex, proprietarul Zara, în linie cu așteptările analiștilor

Retail   
Rezultatele trimestriale ale Inditex, proprietarul Zara, în linie cu așteptările analiștilor

Grupul spaniol Inditex, proprietarul Zara, a anunțat vânzări trimestriale în linie cu așteptările analiștilor, înregistrând un alt an de creștere solidă, deși evoluțiile sunt mai lente în primul trimestru din 2025, transmite Reuters.

Cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume a înregistrat, în trimestrul patru fiscal (care se încheie la 31 ianuarie 2025), vânzări de 11,2 miliarde de euro, iar pe ansamblul anului trecut, excluzând fluctuațiile de curs valutar, vânzările au urcat cu 10,5%, la 38,6 miliarde de euro (42,07 miliarde de dolari), scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
CEO-ul L’Oréal minimizează impactul tarifelor din SUA și spune că nu este ”prea îngrijorat” CITEȘTE ȘI CEO-ul L’Oréal minimizează impactul tarifelor din SUA și spune că nu este ”prea îngrijorat”

În perioada 1 februarie - 10 martie 2025, vânzările Inditex crescut cu doar 4%, comparativ cu un avans de 11%, în urmă cu un an.

''Principalul motiv de îngrijorare îl reprezintă o creșterea vânzărilor de doar 4% în primul trimestru, în timp ce analiștii se așteaptă la un avans de 8,8%, ceea ce necesită o accelerare semnificativă în restul trimestrului'', a apreciat William Woods, analist la Bernstein.

Referitor la perspectivele pentru anul 2025, Inditex și-a exprimat ''angajamentul solid pentru o creștere profitabilă'', după ce profitul net profit s-a majorat cu 9%, anul trecut, la 5,9 miliarde de euro.

''Vânzările excelente și datele privind profitul arată soliditatea creșterii profitabile a grupului Inditex'', se arată într-un comunicat al directorului general Oscar Garcia Maceiras.

Inditex, care deține și lanțurile de magazine Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius și Oysho, a anunțat că va majora dividendele cu 9%, la 1,68 euro pe acțiune.

Anul acesta, compania are planificate cheltuieli de capital de 1,8 miliarde de euro, un nivel similar cu cel din 2024.

Grupul, care operează pe 214 piețe din întreaga lume, intenționează să deschidă, în 2015, primul său magazin în Irak. De asemenea, marca pentru tinerii cumpărători - Bershka - se va lansa în Suedia, iar marca Oysho va inaugura primele magazine în Țările de Jos și în Germania. 

viewscnt
Afla mai multe despre
inditex
zara