Primark cade brusc și lansează un avertisment

Retail   
Primark cade brusc și lansează un avertisment

Acțiunile proprietarului Primark au scăzut după ce lanțul irlandez de îmbrăcăminte ieftină a înregistrat o scădere bruscă a vânzărilor în Marea Britanie și a pierdut cotă de piață, compania avertizând că încrederea consumatorilor este probabil să se deterioreze și mai mult în contextul războaielor comerciale ale lui Donald Trump.

Associated British Foods (ABF), care deține și o afacere de zahăr și mărci alimentare precum Ryvita și Kingsmill, a declarat că mai multe țări ar putea aluneca în recesiune ca urmare a politicii comerciale a SUA.

Urmărește-ne și pe Google News
După retragerea Carrefour, Sun Plaza semnează cu Auchan CITEȘTE ȘI După retragerea Carrefour, Sun Plaza semnează cu Auchan

"Sentimentul este puțin probabil să se îmbunătățească în timp ce piețele continuă să se confrunte cu incertitudine și instabilitate în urma anunțurilor recente referitoare la tarife făcute de SUA, acțiunilor de represalii ale Chinei și riscului unor războaie comerciale suplimentare de tarife", a declarat ABF. "Încrederea consumatorilor ar putea să scadă și mai mult pe măsură ce o serie de țări, inclusiv SUA, se confruntă cu riscul unei recesiuni care ar putea amplifica problemele individuale legate de datorii."

Avertismentul a venit în timp ce Primark a înregistrat o scădere de 6% a vânzărilor comparabile în Marea Britanie și Irlanda în perioada de 24 de săptămâni până pe 1 martie, în ciuda unei creșteri solide a vânzărilor în perioada Crăciunului. Prețul acțiunilor sale a scăzut cu peste 9% la începutul tranzacționării, iar ulterior au coborât cu 6,5%.

FOTO Sameday - Record național: A depășit, într-o cabană la mare înălțime, pragul de 5.100 easybox-uri CITEȘTE ȘI FOTO Sameday - Record național: A depășit, într-o cabană la mare înălțime, pragul de 5.100 easybox-uri

Vânzările generale ale Primark au crescut cu 1%, ajutate de țări precum SUA, Spania, Portugalia, Franța, Italia și Europa Centrală și de Est, unde retailerul cu buget a deschis noi magazine.

Veniturile grupului ABF au scăzut cu 2% la 9,5 miliarde de lire sterline, iar profitul ajustat înainte de impozitare a scăzut cu 10% la 818 milioane de lire sterline, deoarece divizia sa de zahăr a avut dificultăți și a înregistrat o pierdere operațională în urma unei scăderi bruste a prețurilor.

Compania speră că noile tarife privind expedierile mici în SUA ar putea încuraja cumpărătorii să viziteze magazinele sale acolo. Aceasta deține 29 de magazine Primark în SUA și speră să crească numărul lor la 60 până la sfârșitul anului 2026.

Ground Zero pregătește lansarea unor noi produse. Eveniment aniversar CITEȘTE ȘI Ground Zero pregătește lansarea unor noi produse. Eveniment aniversar

La începutul anului, Associated British Foods Plc (AB Foods) a înrăutățit estimările privind vânzările anuale ale retailerului său de articole de îmbrăcăminte cu preț redus Primark, după scăderea tranzacțiilor pe piața sa principala din Marea Britanie, în ultimul trimestru din 2024.

Primark are acum ca obiectiv o creștere a vânzărilor de sub 10% în 2025, după ce anterior previzionase un avans în jur de 15%, dar estimările privind marja profitului operațional sunt în linie cu nivelul de 11,7% realizat în 2023/2024.

FOTO Metrorex anunță - Restricții de trafic prelungite pentru metroul spre aeroportul Otopeni CITEȘTE ȘI FOTO Metrorex anunță - Restricții de trafic prelungite pentru metroul spre aeroportul Otopeni

Vânzările totale ale Primark au crescut cu 2% în ultimul trimestru din 2024, pe fondul deschiderii de noi magazine. Dar vânzările la magazinele deschise de peste un an au scăzut cu 1,9%, reflectând declinul de 6% din Marea Britanie și Irlanda – regiunea responsabilă pentru aproximativ 45% din vânzările companiei. Deși Primark și-a pierdut din cota de piață din Marea Britanie, vânzările în Europa și SUA au înregistrat o creștere solidă.

Spre deosebire de rivale, Primark nu oferă livrări online, are doar un serviciu „click and collect”.

AB Foods și-a menținut previziunile pentru afacerile sale cu alimente. La divizia de alimente, care include brandul de ceai Twinings, cerealele Jordans și băuturile Ovaltine, vânzările au crescut cu 1% în ultimul trimestru din 2024, în timp ce vânzările la afacerile cu zahăr au scăzut cu 1%.

viewscnt
Afla mai multe despre
primark
imbracaminte