Associated British Foods Plc (AB Foods) a înrăutățit estimările privind vânzările anuale ale retailerului său de articole de îmbrăcăminte cu preț redus Primark, după scăderea tranzacțiilor pe piața sa principala din Marea Britanie, în ultimul trimestru din 2024, transmite Reuters.
Primark are acum ca obiectiv o creștere a vânzărilor de sub 10% în 2025, după ce anterior previzionase un avans în jur de 15%, dar estimările privind marja profitului operațional sunt în linie cu nivelul de 11,7% realizat în 2023/2024, a anunțat joi AB Foods.
Joi, acțiunile AB Foods au scăzut cu 3%, iar în ultimul an au înregistrat un declin de 18%, scrie Agerpres.
Vânzările totale ale Primark au crescut cu 2% în ultimul trimestru din 2024, pe fondul deschiderii de noi magazine. Dar vânzările la magazinele deschise de peste un an au scăzut cu 1,9%, reflectând declinul de 6% din Marea Britanie și Irlanda – regiunea responsabilă pentru aproximativ 45% din vânzările companiei. Deși Primark și-a pierdut din cota de piață din Marea Britanie, vânzările în Europa și SUA au înregistrat o creștere solidă.
Spre deosebire de rivale, Primark nu oferă livrări online, are doar un serviciu „click and collect”.
AB Foods și-a menținut previziunile pentru afacerile sale cu alimente. La divizia de alimente, care include brandul de ceai Twinings, cerealele Jordans și băuturile Ovaltine, vânzările au crescut cu 1% în ultimul trimestru din 2024, în timp ce vânzările la afacerile cu zahăr au scăzut cu 1%.