De ce au intrat în declin gențile de lux: prețurile exorbitante, supraoferta plus imitațiile au schimbat comportamentul consumatorilor

De ce au intrat în declin gențile de lux: prețurile exorbitante, supraoferta plus imitațiile au schimbat comportamentul consumatorilor
scris astăzi, 17:00

În decurs de doi ani, se estimează că achizițiile de genți de lux vor scădea cu 13,69%. Această cifră, dezvăluită de un studiu realizat de The Independents, marchează o schimbare radicală: dacă acest accesoriu chic era odinioară un simbol al statutului, acum acest statut nu mai este reprezentat doar de un obiect sau un preț, ci de cunoaștere, relatează Fashion United.

În ultimii ani, presa a semnalat creșterile semnificative de prețuri la gențile de designer. Între 2019 și 2024, prețul genții Galleria Saffiano de la Prada a crescut cu 111%, al genții Speedy 30 de la Louis Vuitton cu 100%, al modelului GG Marmont de la Gucci cu 75%, iar al genții 2.55 (versiunea mare) de la Chanel cu 91%, arată G4Media.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Cargus România are un nou CEO CITEȘTE ȘI FOTO Cargus România are un nou CEO

Aceste majorări colosale au contribuit, în parte, la saturația resimțită acum de consumatori față de gențile de lux. Însă acestea nu sunt singurii factori. Abundența de modele care inundă piața creează o senzație de copleșire din cauza multitudinii de opțiuni, fără a mai menționa proliferarea imitațiilor, care duce la diluarea brandurilor. Prețurile exorbitante și supraoferta determină consumatorii să prioritizeze experiențe culturale sau artefacte, în detrimentul genților de lux.

Conform raportului Luxury’s Great Reset, publicat la finalul anului 2024 de The Independents, interesul pentru hainele și gențile de designer este de așteptat să scadă până în 2027, fiind înlocuit de artă, ceasuri, bijuterii și experiențe personalizate din sectorul ospitalității.

Declinul interesului pentru gențile de lux se resimte deja. În al treilea trimestru din 2024, categoria Fashion & Leather Goods de la gigantul LVMH a raportat o scădere a vânzărilor, de la 10,3 miliarde de euro în trimestrul al doilea la 9,2 miliarde de euro. Grupul Kering a raportat, de asemenea, o scădere în categoriile de pantofi și marochinărie ale brandurilor secundare, precum Alexander McQueen și Balenciaga, pe fondul diminuării cererii din partea clienților cu putere de cumpărare limitată.

În noiembrie 2024, fundația Altagamma, care promovează excelența italiană, a observat o încetinire similară în categoriile de marochinărie, ceasuri și încălțăminte, indicând faptul că consumatorii devin din ce în ce mai selectivi.

Delgaz Grid a extins rețeaua de distribuție a gazelor naturale cu 68 de kilometri CITEȘTE ȘI Delgaz Grid a extins rețeaua de distribuție a gazelor naturale cu 68 de kilometri

Pentru moment, gențile de designer rămân dorite datorită campaniilor spectaculoase, colaborărilor cu celebrități și exploziei pieței de produse second-hand. Însă, pentru a compensa scăderea veniturilor, grupurile de lux nu pot ignora o categorie care a fost mult timp motorul lor de creștere.

De exemplu, în 2024, LVMH și Saint Laurent au lansat numeroase noi modele de genți. În plus, câteva case de lux, precum Mulberry și Louis Vuitton, au redus prețurile anumitor produse pentru a stimula vânzările. Totuși, această strategie riscă să afecteze imaginea brandurilor și percepția asupra valorii produselor lor.îÎntr-un peisaj marcat de declin, Hermès și Bottega Veneta se remarcă drept excepții. Hermès continuă să prospere datorită angajamentului față de măiestria artizanală și exclusivitate. Gențile iconice precum Birkin au devenit investiții sigure, valoroase și pe piața second-hand.

La rândul său, Bottega Veneta a atins succesul promovând măiestria artizanală. În 2023, brandul a lansat filmul „Craft in Motion,” care pune în lumină procesul său creativ și tradiția artizanală, atrăgând astfel consumatorii interesați de produse autentice și de calitate.

Conform studiului The Independents, consumatorii manifestă un interes tot mai mare pentru experiențe. Cheltuielile pentru vacanțe și hoteluri sunt proiectate să crească cu 14,19% între 2024 și 2027, iar cele pentru gastronomie cu 11,81%. Acest apetit pentru activități culturale și experiențe comune influențează strategia marilor branduri.

În timp ce gențile de lux continuă să fie promovate ca simboluri de statut și stil, consumatorii devin tot mai interesați de produse atemporale și experiențe care le îmbogățesc viața culturală. Succesul pe termen lung al brandurilor de lux va depinde de capacitatea lor de a combina tradiția cu inovația și de a răspunde nevoilor unei clientele tot mai selective.

viewscnt
Afla mai multe despre
genti
lux
pret