Shein revine în India la cinci ani după interdicție

Shein revine în India la cinci ani după interdicție
scris astăzi, 20:00

Gigantul chinez de fast fashion Shein a revenit pe piața din India, la cinci ani după ce a fost interzis de guvernul de la New Delhi. Relansarea are loc printr-un parteneriat cu compania Reliance Retail, una dintre cele mai mari rețele de retail din țară.

Un oficial Reliance Retail, care a preferat să rămână anonim, a declarat pentru BBC că firma a semnat un acord de licențiere pe termen lung cu Shein, prin care produsele vor fi fabricate și furnizate exclusiv din India. Grupul nu a făcut încă un anunț oficial.

Urmărește-ne și pe Google News
Polonia și România alocă cei mai puțini bani din UE pentru medicina preventivă CITEȘTE ȘI Polonia și România alocă cei mai puțini bani din UE pentru medicina preventivă

Ministrul Comerțului al Indiei, Piyush Goyal, a precizat că revenirea Shein în țară vine cu termeni stricți, printre care obligația de a stoca toate datele utilizatorilor pe teritoriul Indiei, scrie G4Media.ro

India a interzis Shein și alte zeci de aplicații chinezești, inclusiv TikTok, în anul 2020, invocând riscuri privind securitatea datelor. Decizia a fost luată pe fondul tensiunilor dintre India și China, agravate de confruntările armate din zona Himalaya.

Aplicația a fost relansată vineri seară, fiind deja descărcată de peste 10.000 de utilizatori. Shein oferă produse de modă la prețuri care încep de la 199 de rupii (aproximativ 2,30 dolari).

În prezent, livrările sunt disponibile doar în Delhi, Mumbai și Bengaluru, urmând ca serviciile să fie extinse la nivel național, conform unei notificări din aplicație.

Resursele de apă ale UE se confruntă cu o presiune semnificativă, susține Comisia Europeană CITEȘTE ȘI Resursele de apă ale UE se confruntă cu o presiune semnificativă, susține Comisia Europeană

Înainte de interdicție, Shein era extrem de populară în India datorită varietății și prețurilor accesibile, însă după interdicție, piața a fost preluată de branduri locale.

Prin acest acord, Reliance Retail, controlată de miliardarul Mukesh Ambani, își diversifică strategia, trecând de la vânzarea de branduri internaționale prin platforma Ajio la colaborarea cu Shein.

Ministrul Comerțului a subliniat că Reliance Retail va avea control total asupra operațiunilor și datelor aplicației Shein în India, în timp ce compania chineză va oferi doar suport tehnologic.

Toate datele utilizatorilor vor fi stocate în India, iar Shein nu va avea acces la ele, a declarat Goyal în fața parlamentului indian.

Oficialii Reliance Retail au precizat că Shein va folosi India ca bază de aprovizionare pentru operațiunile sale globale și va contribui la dezvoltarea producției locale de textile și îmbrăcăminte, sprijinind astfel exporturile.

Acest parteneriat reprezintă o excepție rară de la interdicția impusă de India asupra a peste 200 de aplicații chinezești în ultimii cinci ani. În trecut, guvernul indian a acuzat aceste aplicații că colectează și transmit în mod neautorizat datele utilizatorilor.

Printre aplicațiile interzise s-au numărat și TikTok și jocul de supraviețuire PUBG. Totuși, PUBG a revenit ulterior pe piață sub un nou nume – Battlegrounds Mobile India (BGMI) – gestionat de filiala indiană a companiei Krafton.

viewscnt
Afla mai multe despre
shein
india